Глобус-Неделен весник

  • Македонија
  • Свет
  • Ревија
  • Архива
  • Контакт
  • Фељтон
  • Колумни

ПУЛИЦЕРОВА НАГРАДА: НАТАМОШНА АФИРМАЦИЈА НА БЕН ЛЕРНЕР

May 19, 2020 Filed Under: Ревија

Лос Анѓелес Тајмс го прогласи на почетокот на април нговиот роман „Заминување од станицата Аточа“ за најдобар во издадените во 2019 година. Наградата Пулицер му избега пред носот – беше во кругот на најдобрите три автори!

ПРИВАТНОСТ Авторот и покрај популарноста смета дека секогаш треба да се чува приватноста – ретка слика од домот

МИЌО ВУЈАЧИЌ

Бен Лернер е роден 1979 година во Топека, Канзас, а денес живее во Бруклин. Освои стипендии од фондациите Фулбрајт, Гугенхајм и МекАртур. Тој е автор на повеќе книги поезија и трилогија што започна со романот „Поаѓање од станицата Аточа“, објавено од издавачката куќа „Бук“, преведено од Александар Милајиќ во 2011 г. Ние кореспондираме во времето на пандемијата. Повторно, моќта на говорот, неколку зборови за да ве затресе: „Јас ви пишувам и ви ги испраќам моите најдобри желби, во време на историски пресврт. Сè уште не знам како ќе изгледа уметноста, моја или која било друга, кога ова ќе заврши “.

Во Њујоркер, отпечатен на 20 април, ја читаме приказната на Лернер. Ова е прва единица од споменатата серија. За време на самракот, нараторот шета низ ливадата и запишува песна во проза со паметен телефон, мешајќи ја со реченици избрани по патот.

Објаснувајќи ја постапката, новинарот на славното списание објаснува дека јазикот секогаш вклучува патување низ времето. Вие оставате порака и веќе сте постари од Себото што ја составило: „Ви пишувам“, или „Iе ве повикам“. Пораката има свој живот, тоа е фрагмент од друга сегашност. Реставраторот е примател, веднаш штом ќе го отвори во блиска или далечна иднина.

Објаснувајќи ја постапката, новинарот на славното списание објаснува дека јазикот секогаш вклучува патување низ времето. Вие оставате порака и веќе сте постари од Себото што ја составило: „Ви пишувам“, или „Iе ве повикам“. Пораката има свој живот, тоа е фрагмент од друга сегашност. Реставраторот е примател, веднаш штом ќе го отвори во блиска или далечна иднина..

Во романот „Заминување од станицата Аточа“ има хашиш, напади на паника, смирувачи мамурлаци, но најјасни мисли за уметноста.

Протагонистот Адам Гордон, млад поет на студиски престој во Мадрид, чија цел е да напише долга поема за наследството на Шпанската граѓанска војна, вели дека неговата мајка му кажувала секој пат кога оделе во музејот дека сликарството се чинело дека еволуирало наназад. „И ако некој марсовец некогаш ќе дојде во музеј, ќе помисли дека прво се создадени апстрактни слики, стотици, можеби дури илјадници години пред ренесансата, освен ако вонземјаните во објектите гледаат како на жолт триаголник а не син четириаголник“.

На првата страница, нараторот опишува будење, ставање вода во ‘рѓосан автомат за еспресо и виткање на џоинт. Отворање на светилникот, седнување на покривот и наблудување на туристите. Неговата перцепција за светот е сложена. Додека шета низ плоштадот, тој има чувство дека се гледа од покривот на станот. Втор пат тој може да се види од дворот, додека самиот седи во куќата. Новата доза на таблети, според него, го натера да не чувствува ништо: „Бев како кога ќе го притиснете копчето за саканиот канал, а на екранот се појавува само снег.“ Тој се оддалечи од реалноста.
Истарско-италијанскиот писател Фулвио Томица повика слична оддалеченост од реалноста обвиткана со вата.

ПРВО ЛИЦЕ Бен Лернер смета дека ако пишуваш во прво лице не можеш да лажеш

„Романот е совршена форма за опишување на растојанието помеѓу внатрешното искуство и социјалните очекувања“, рече своевремено Бен Лернер за НИН. „Романите пишувани во прво лице раскажуваат особено добро, понекогаш комично, понекогаш трагично, за разликите меѓу нашите внатрешни состојби и начинот на кој се обидуваме да се претставиме пред другите. Понекогаш станува збор за бесчувствителност, за отуѓување. Да ја земеме, на пример, ужасната нечувствителност на главниот лик на Камиевиот „Странец“. Но, сметам дека моите раскажувачи, иако се грижат дали ги имаат вистинските емоции во вистинските моменти, всушност се презаситени со чувства. Тие исто така се загрижени за нивниот статус “.

Навидум едноставно следејќи ги секојдневните скитања низ градот, чекорите на нараторот создадоа круг околу скоро сите големи прашања, поврзани со создавањето. Растојанието е еден од проблемите. Со неа, оат и опијатите …

„Верувам дека многу луѓе користат слични лекови со цел да се префрлат во однос на сопственото искуство на нешто“, ќе рече Адам Гордон во „Поаѓање од станицата Аточа“, „но бидејќи отсекогаш сум знаел за себе, земав лекови во ја искористија таа далечина со тоа што го сметаа како засилено присуство, водејќи сметка да го задржам вообичаеното растојание од себе. Мислам дека за време на нападот на паника, таа далечина нагло се намали “.
Три години подоцна, тој го објави романот „10:04“. Гордон е триесет и тригодишен писател од Њујорк. Откако доживеал успех со своето прозно деби, му биле дијагностицирани срцеви мани. Тој се соочува со стапиците на пишувањето, ураганот врз градот, дилемата дали да имате дете со неговаата најдобра пријателка, но со тоа што ќе стане донатор на сперма … Фановите на филмот „Враќање во иднината“ ќе го препознаат во насловот часот и минута во кои молња ја погодува кулата и ја испраќа Марти уште во 1985 година

Во приказната влегува не само Мајкл Fеј Фокс, туку и Роналд Реган. Шпанската приказна често го боцка Џорџ В. Буш. Дали секој том се допира до еден од американските претседатели?

ПОСЛЕДЕН РОМАН Во неговиот последен роман се споменува и претседателот Трамп – литературата мора да ја отсликува и политиката

„Сите три романи зборуваат до одреден степен за реторика, за начинот на кој можеме да користиме јазик за да преместиме нешто, оневозможиме или да поправиме нешто. Резултатот е тој што политичарите и поетите излегуваат како главни реторичари“, објаснува Бен Лернер.

Ако работата тематизира различни аспекти од процесот на создавање на песната, не е можно да се избегне реалноста, како што е терористички напад на железничка станица. Ако авторот се обиде да „пее“ за Шпанската граѓанска војна, некој брзо ќе го нападне: зошто не го учите Буш подобро. Да го поставиме прашањето дали сите ние не сме одраз на историски момент. „Со храброст, се потпрев на микрофонот и реков:„ Се согласувам “. Ниту еден писател не може да го игнорира неговиот политички момент, но литературата ја рефлектира политиката повеќе отколку што влијае врз неа, што е важна разлика “.
Но, Гордон не е паметен човек! Тој е несигурен и многу лаже. На 30-та страница, со намера да испровоцира сожалување, ќе лаже дека починала неговата мајка, познат феминистички автор и психолог. Тој ќе се согласи дека неговиот татко, исто така психолог, е „најобичен фашист“, иако трпеливо го води пајакот да се пресели од тепихот на лист хартија, за да го изнесе жив во дворот.

Размислуваме за вистината, но прво за јазикот, суштинското прашање за делото на Бен Лернер. Претпоставуваме дека најновиот роман, „Училиштето во Топека“, има врска со Трамп.

Filed Under: Ревија

СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ
БЛАГОЈ МИЦЕВСКИ (2): ИДЕНТИТЕТИ – БУДЕЊЕ И УМЕТНИЧКАТА СОРАБОТКА СО РИСИМА РИСИМКИН
СТУДЕНТИТЕ И ГО ОДЗЕДОА ВИДОВДЕН НА ВЛАСТА

Најново

  • СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
  • ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
  • ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ

Импресум

Издавач - Здружение за нови политики и слобода на медиуми "Јавност" - Скопје,

Партизански одреди 23/1/3 Скопје

globus@globusmagazin.com.mk

Барај

Сите права задржани© 2025 · ГЛОБУС · Log in

Developed by Unet