Висок руски генерал беше убиен за време на жестоките борби во Украина, што беше голем удар за армијата што врши инвазија. Зошто ги нема руските авиони над украинското небо? Способноста на Украина да ги зачува борбените авиони е визуелна демонстрација на отпорноста на нацијата пред лицето на нападот и беше зајакнување на моралот, велат експертите
Додека траеја преговорите од втората рунда меѓу руските претставници и украинските преговрарачи во четвртокот, 3 март, стигна една значајна вест од фронтот. Генерал-мајорот Андреј Суховецки, кој беше заменик-командант на 41. комбинирана армија на рускиот централен воен округ, бил убиен вчера додека украинските одбранбени сили ја одбија руската офанзива. Руското Министерство за одбрана сè уште официјално не ја потврди неговата смрт, но на социјалните мрежи го објави неговиот колега Сергеј Чипилјов, а неколку руски и украински весници нашироко објавија за тоа, пишува „Дејли мејл“.
Воен извор потврдил дека тој бил убиен од „снајперист“ и предложил во сабота во Русија да се одржи погреб на генерал-мајорот – убедливо највисокиот русин офицер убиен во конфликтот досега.
По неколкудневно негирање, Кремљ во средата, на 2 март, вчера призна дека 498 негови војници биле убиени, а 1.600 биле повредени во „специјална воена операција“ во Украина, но вистинската бројка е речиси сигурно поголема.
Украинските вооружени сили, пак, тој ден соопштија дека руската војска претрпела 9.000 жртви – иако во соопштението се признава дека пресметката на бројот на загинати е „комплицирана поради високиот интензитет на непријателствата“.
Чипилјов, од Сојузот на руските падобранци на воздухопловните сили, претходно денеска на социјалните мрежи ја потврди смртта на Суховецки како можеби најсигурен доказ за смртта на генералот.
„Со голема болка ја примивме трагичната вест за смртта на нашиот пријател, генерал-мајор Андреј Александрович Суховецки, во Украина за време на специјална операција. Изразуваме длабоко сочувство до неговото семејство“, се вели во соопштението.
Суховецки (47) беше ветеран од висок ранг, кој беше назначен за заменик командант на 41. дивизија во октомври 2021 година. Пред тоа, тој три години командуваше со 7. воздушно-десантна јуришна дивизија во Новоросијск и заврши неколку борбени ангажмани во чеченската војна, Абхазија и интервенцијата во Сирија. Суховецки двапати учествуваше на Парадата на победата на Црвениот плоштад во Москва и беше награден со два Ордени за храброст, Орден за воени заслуги и Медал за храброст. Тој доби и посебни пофалби за неговото учество во руската анексија на Крим.
Неговата загуба во Украина ќе се смета за уште еден охрабрувачки знак дека руската инвазија не напредува според планираното, пишува „Дејли мејл“.
Во врска со војната која ја води Русија со упад во Украина произлегоа до сега неколку значајни прашања. На пример – што се случува со руските авиони? Зошто ги нема над Украина? Руската борбена флота има околу 1.000 авиони, а сепак во војната во Украина учествуваат само околу 75. Западните експерти се збунети зошто не се користи воздушната моќ
Пред руската инвазија на Украина, американското разузнавање предвиде веројатен напад од Москва кој може брзо да ја мобилизира огромната руска воздушна моќ за да доминира на небото на Украина.
Но, првите шест дена ги помешаа овие очекувања и како алтернатива се гледа дека Москва постапува многу понежно со својата воздушна моќ, а многу американски офицери не можат прецизно да разјаснат што е причината за очигледното ризично однесување на Русија. „Тие во суштина не сакаат да преземаат прекумерни опасности со нивниот сопствен авион и нивните сопствени пилоти“, изјави висок претставник за заштита на САД, зборувајќи за ситуацијата со анонимност.
Во голема мера, по пат на недопрени бројки и огнена моќ, воздушна сила на Украина продолжува да лета, а нејзината воздушна одбрана сепак се смета за остварлива – вистина што ги збунува експертите.
По отворањето на војната на 24 февруари, аналитичарите очекуваа руската авијација да се устреми веднаш да ги уништи воздушните сили и
тоа би бил „логичен и нашироко очекуван последователен чекор, како што се гледа во речиси секоја авијациска битка од 1938 година“, напиша тинк-тенкот RUSI во Лондон, во написот наведен како „Мистериозниот случај на исчезнатите руски воздушни сили“.
Наместо тоа, украинските воздушни борбени авиони сепак ги завршуваат ниските, одбранбени противвоздушни и копнени напади. Русија продолжува да лета низ спорниот воздушен простор.
Украинските трупи со ракети земја-воздух се подготвени да му се закануваат на руски авион и да создадат закана за руските пилоти кои се обидуваат да им помогнат на силите на земјата. „Има голем број работи што ги прават, а кои се збунувачки“, изјави Роб Ли, специјалист за руска авијација во Институтот за надворешна политика.
Тој мислеше дека почетокот на битката може да биде „најголема употреба на моќта“.
„Бидејќи се продолжува од ден на ден, има цена и шансите се зголемуваат. И тие не го прават тоа и едноставно е тешко да се одговори – зошто“. Конфузијата околу тоа како Русија ја искористила својата воздушна моќ доаѓа откако администрацијата на претседателот Џо Бајден ги отфрли повиците на Киев за зона на забранети летови што може да ги вовлече САД веднаш во битка со Русија, чии идни планови за нејзината воздушна моќ се нејасни.
Воените експерти видоа доказ за отсуство на координација на руската воздухопловна моќ со формациите на копнените трупи, со голем број руски колони војници испратени напред пред нивната сопствена воздушна заштитна капа.
Тоа ги остава руските војници ранливи за напади од украинските сили, заедно со овие новите турски беспилотни летала и американски и британски противтенковски ракети. Дејвид Дептула, пензиониран офицер со три ѕвездички од воздухопловните сили на САД, кој командуваше со зоната на забранети летови над северен Ирак, изјави дека е запрепастен што Русија не работеше поиздржливо за да воспостави воздушна доминација од самиот почеток.
„Русите откриваат дека координирањето на операциите во повеќе домени не е едноставно“, му изјави Дептула на Ројтерс. „И дека се инфериорни повеќе отколку што претпоставуваа дека биле“.
Додека Русите имаат слаби резултати, авијацијата на Украина до денес ги надминува очекувањата.
Експертизата на Украина од последните осум години на спротивставување на сепаратистичките сили поддржани од Русија на истокот беше доминирана од статична рововска војна во стилот на Првата светска војна. Во меѓувреме руските сили добија борбено искуство во Сирија, местото каде што интервенираа во корист на претседателот Башар ал-Асад, и покажаа одредена способност да ги синхронизираат маневрите на копното со воздушни и напади со беспилотни летала.
Дополнително, тоа доведе до митологизирање на украинската воздушна сила, заедно со приказната за неколку украински млазни ловци кои наводно сами собориле шест руски авиони, наречени онлајн како „Духот на Киев“.
Втората дилема е онаа за стоењето во место со денови за конвојот од руски тенкови, оклопни возила и влечена артилерија долга околу 64 километри што се очекува да го нападне главниот град на Украина.
Што се случува со конвојот? Во четвртокот, на 3 март,британското Министерство за одбрана рече дека конвојот се чини дека застанал на околу 30 километри (19 милји) надвор од Киев и дека постигнал „мал забележлив напредок“ во изминатите три дена, повикувајќи се на разузнавачки информации. „Главното тело на големата руска колона што напредува кон Киев останува на повеќе од 30 километри од центарот на Киев. Напредувањето е одложено поради силниот украински отпор и механичките дефекти. Колоната постигна мал забележлив напредок за претходните три дена“, се вели во соопштението.
Портпаролот на Пентагон, Џон Кирби, во средата вечерта изјави дека додека конвојот и поширокиот притисок на Русија кон Киев „остануваат во застој“. Постои значителна загриженост „дека можеби прозорецот се затвора за да може да се добие помош во градовите кои може да станат под опсада“.
Висок официјален претставник на американската одбрана им рече на новинарите дека иако конвојот има недостиг од гориво и храна, САД оценија дека Русите „повторно ќе учат од овие погрешни чекори и сопнување и ќе се обидат да ги надминат“.
Закочениот напредок на конвојот може да создаде повеќе стратешки проблеми за Русија
Прво, како клучна руска линија за снабдување за секој голем напад врз Киев, тој е многу голема неподвижна мета за украинските сили кои се борат против инвазијата.
Второ, стоењето во место во конвој долг 64 километри со денови, може да го земе данокот врз моралот и дисциплината на руските војници пред големата воена операција.
Украинскиот претседател Володимир Зеленски изјави дека жестокиот украински отпор го нарушил моралот на Русија.
„Се повеќе и повеќе окупаторски војници бегаат назад во Русија, од нас, од вас… ние сме нација што ги сруши плановите на непријателот за една недела – плановите што тие ги граделе со години“, рече тој во објава на Фејсбук.
Последните проценки за конвојот доаѓаат откако руската војска ги објави првите податоци за жртвите од војната, велејќи дека 498 нејзини војници загинале, а уште 1.597 биле повредени. Во соопштението на ОК во четвртокот се вели дека „вистинскиот број на убиени и ранети речиси сигурно ќе биде значително поголем и ќе продолжи да расте“.
Извор: Си-Ен-Ен