Блокирање на именувањето нови судии на Уставниот суд на Федерацијата БиХ – е проблем на фунциониррањетѕо на оваа Дејтонска творба. Таков проблем имаме и во македонскиот парламент, патем речено. Ова е втор дел од анализата на ИФИМЕС
Според Уставот на Федерацијата БиХ, Уставниот суд има девет судии, од кои четворица не се пополнети. Високиот судски и обвинителски совет (ВССК) пред повеќе од две години ја заврши конкурсната постапка за новименувани судии, а сега на потег се претседателот и двајцата потпретседатели на Федерацијата БиХ. Сепак, претседателот на ФБиХ Маринко Кавара (ХДЗБиХ) ја попречува истата матрица на ХДЗБиХ како и во другите случаи бидејќи одбива да закаже состаноци, и покрај инсистирањето на двајцата потпретседатели на ФБиХ (Мелика Махмутбеговиќ и Милан Дуновиќ). Затоа Уставниот суд на Федерацијата БиХ работи на работ на кворум.
Во исто време, Советот за заштита на виталниот национален интерес на ФБиХ, кој се избира од редот на именуваните судии на Уставниот суд на Федерацијата БиХ, не е пополнет и не може да работи. Тоа значи дека секој пат кога две третини од клуб во Домот на народите на Парламентот на Федерацијата БиХ покренува прашање од витален национален интерес и Советот мора да се изрази, во редовна процедура (кога Советот е функционален) законот се повлекува од дневен ред.
Бидејќи Советот, поради намерното опструкција на претседателот на ФБиХ Чавара, по налог на ХДЗБиХ, не е функционер, ниту еден закон за кој е покренато прашање од витален национален интерес не може да се врати на дневен ред.
Аналитичарите сметаат дека ХДЗБиХ на овој начин ги држи под своја контрола сите процеси во Домот на народите на Федерацијата БиХ. Една од главните цели на ХДЗБиХ и Драган Човиќ е да го спречат усвојувањето на законската рамка за оданочување на обложувалниците и во крајна линија да го оштетат буџетот преку овој вид на неоданочување. Неизборот на судии е составен дел од стратегијата на ХДЗБиХ да го блокира усвојувањето на сите закони кои тие не сакаат да ги донесат. Затоа постои „витален национален интерес на обложувалниците“. Целта на ХДЗБиХ е да го ограби буџетот, односно да избегне плаќање даноци, кои треба да бидат приходи на буџетот на Федерацијата БиХ, а не на лидерот на ХДЗБиХ и неговата олигархија.
Разузнавачката операција „Кула“ ја уништува државата БиХ преку „респиратор“
Наместената афера „Распиратори“, како дел од разузнавачката операција „Кула“, нема вистинска врска со набавка на респиратори и не е причина, туку причина за кривично гонење на премиерот на Федерацијата БиХ Фадил Новалиќ и дополнително слабеење на Владата на ФБиХ и намалување на нејзините резултати. Крајната цел е уништување на економскиот систем на Федерацијата БиХ, како фаза во уништувањето на државата Босна и Херцеговина. Се случуваат напади врз најблиските соработници на Новалиќ, а се врши незаконско прислушување, закани и притисоци од обвинителството. Заканите за вработените во кабинетот на премиерот Новалиќ и слични активности вклучуваат незаконски дејствија од страна на обвинителите и попречување на правдата. Притисоците и заплашувањата на неговите најблиски соработници не изненадуваат. Сè се прави со цел дополнително да се ослабне и изолира премиерот Новалиќ со крајна цел целосно да се скрши. Досега не им успеало.
Еден од клучевите за распадот на БиХ се нападите врз економскиот/монетарниот систем на БиХ. Според премиерот Фадил Новалиќ, се применува сличен начин на разузнавање, кој бил применет и за Анте Марковиќ, претседател на Сојузниот извршен совет (Владата) на СФРЈ или на самиот почеток предизвикувајќи ја аферата Агрокомерц во колапс на економскиот систем на една земја. БиХ е блокирана држава, а извршната, законодавната и судската власт се во рацете на холокаустот и негаторите на геноцидот. Во такви околности, Владата на Федерацијата БиХ успева да ја одржи БиХ „во живот“. За потребите на разузнавачката операција „Кула“ се користат интернет портали за вести, од кои во Босна и Херцеговина има околу 600, додека 1/3 од овие портали произведуваат лажни вести „лажни вести“ и имаат сомнителни и нетранспарентни основачи. и финансирање. Операцијата „Кула“ се планира да предизвика меѓубошњачки конфликт како вовед во иницирање вооружени конфликти во БиХ.
Постои и систематско попречување на правдата од страна на обвинителите во БиХ. Принципот на правично судење, во кривичната материја гарантиран со Европската конвенција, е еден од основните принципи на демократските општества засновани на владеење на правото.
Овој принцип систематски го злоупотребуваат обвинителите во Босна и Херцеговина. Јавноста е запознаена со дисциплинските постапки против главните обвинители Гордана Тадиќ, Махмут Шврака и Мирсад Билајц, поради злоупотреба на електронското доделување предмети на обвинителите (ТКМС).
Систематското попречување на правдата од страна на обвинителите во Босна и Херцеговина се спроведува на најмалку два начина:
Првиот начин е дека главните обвинители во Босна и Херцеговина, злоупотребувајќи го TCMS, наместо по електронски пат да ги доделуваат предметите на поединечни обвинители, предметите лично да ги доделат на соодветни и послушни обвинители.
Друг начин за систематско попречување на правдата е тоа што нема електронска листа на обвинителски досиеја.
Доколку се водел електронски список со списите на обвинителството, тогаш одбраната би била во ситуација веднаш по истрагата преку списокот со списи да дознае какви докази се прибавени во истрагата. Ова ќе резултира со тоа што обвинителите на одбраната не можат да ги прикријат доказите.
Во ситуација кога не се води список со обвинителни досиеја, тогаш обвинителите може да игнорираат или дури и да прикријат докази во корист на одбраната. Тоа резултира со попречување на правдата, односно неутврдување на вистината на суд.
Овие два начина на злоупотреба од страна на обвинителите отвораат неограничена можност за подигање обвиненија, прогон на политичка основа, прогон врз основа на личен анимозитет кон обвинетиот итн. Сето ова може да има последица да не се утврди вистината на суд, а невините да бидат осудени. Систематско попречување на правдата излезе на виделина во случајот со премиерот на Федерацијата БиХ „Фадил Новалиќ и други“.
Професионалната правна заедница одамна знае дека постои систематско попречување на правдата, на најмалку два од горенаведените начини, од страна на обвинителите во БиХ.
Ова попречување на правдата се случува речиси секојдневно, бидејќи обвинителите ги кријат или игнорираат доказите што се во корист на одбраната.
Но, ова систематско попречување на правдата е далеку од очите на јавноста, а бидејќи во јавноста се следи случајот „Новалиќ и другите“, ова попречување на правдата излезе на виделина.
Прашање е дали има правна основа за ова попречување на правдата, се разбира дека нема.
Начелата на процесното кривично право пропишуваат дека обвинителите се должни да и даваат докази на одбраната и во корист и во корист на обвинетиот. Материјалниот кривичен закон го пропишува и кривичното дело попречување на правдата т.е. кривичното дело „спречување докази“.
Доколку кривично-процесното и материјалното законодавство штити од попречување на правдата, поради што настанува систематско попречување на правдата. Засега не е позната судска практика на обвинител во Босна и Херцеговина да одговара за кривично дело Попречување на докажување.
Постојат неколку причини за ова. Правдата ја попречуваат обвинителите кои кријат докази. Се разбира, тие нема да истражуваат или гонат себеси за попречување на правдата. Јавноста е запознаена со случајот со пријавата на сведокот Едита Калајџиќ дека и бил злоупотребен одземениот мобилен телефон, што се прикрива со негирањето на овие активности од страна на обвинителството и обвинителството.
Дисциплинскиот обвинител на Високиот судски и обвинителски совет (ВССК) речиси редовно ги отфрла извештаите за попречување на правдата, под изговор дека тоа ќе ја наруши независноста на обвинителите. Вршителите на должноста судии во Босна и Херцеговина редовно го игнорираат попречувањето на правдата што се случува во судницата. Обврска на судиите е професионално да поднесат кривични пријави за попречување на правдата против обвинителите кои го прават тоа. Резултатот од сето ова е што имаме неказнивост за попречување на правдата во Босна и Херцеговина.
(продолжува)