Иако британската влада во моментов нуди субвенција од 2.500 фунти за купување на ново електрично возило, сопствениците на олдтајмери велат дека треба да се размисли и да се воведе субвенции за конверзија
Освалд е црн Морис мејџор од 1953 година. Но, тој е тивок откако неговото срце кое голташе фосилни горива беше заменето со рециклиран електричен мотор. Пред тоа, 68-годишниот бензински мотор на автомобилот го пригушуваше речиси секој друг звук околу него.
Но, возејќи покрај Темза во Лондон, сè што слушате е повремено чкрипење и обиколки на мотоцикли и друг сообраќај што ве поминува.
Сликата за електричните возила како мазни и футуристички се менува.
Освалд е во сопственост на човек по име Метју Куитер, кој си поставил мисија да спаси стар автомобил што голта од отпад и да го префрли на електрична батерија, а во 2017 година основал компанија наречена London Electric Vehicles.
Работејќи во гаражата под железничкиот мост во Воксхал, оваа компанија ги заменува моторите со внатрешно согорување во класичните автомобили со електрични мотори и батерии кои инаку би завршиле во отпад. Овие делови најчесто доаѓаат од хаварисани електрични возила, како што се лифтовите на Тесла и Нисан, кои биле отпишани од осигурителните компании, но имаат мотори и батерии кои не се оштетени.
„Ние сме врвниот рециклатор“, вели Куитер.
Компанијата моментално наплаќа околу 20.000 фунти по конверзија, па затоа не е евтин. Но, компанијата вели дека сака да ги намали тие трошоци на 5.000 фунти за да ги направи подостапни за повеќе луѓе.
Иако британската влада во моментов нуди субвенција од 2.500 фунти за купување на ново електрично возило, Куитер вели дека треба да размисли и да воведе субвенции за конверзија. „Катастрофа е да се исфрлат милиони стари бензински и дизел автомобили од нашите патишта, а владините попусти за електричните возила го охрабруваат нивното фрлање“, рече тој. „Владата треба да обезбеди прифатливи конверзии за да користи отпадни батерии за електрични возила – кои сè уште содржат суровини по астрономски цени“, додаде тој.
Стив Драмонд, кој води друга компанија за претворање на стари автомобили во електрични возила – електричарот од Оксфорд – се согласува. „Постои иницијатива за купување нови електрични возила, но губење цели автомобили е кога можете само да им го смените моторот“, вели тој.
Портпаролката на Министерството за транспорт вели дека размислува за ова прашање: „Опремата на возила со електрични батерии е растечки пазар и соработуваме со истражувачи за зелени патувања“.
За тоа време, класичните автомобили претворени во електрични сè уште имаат одредени финансиски стимулации.
Како и сите олдтајмери (во моментов класифицирани во Британија како возила произведени пред 8 јануари 1981 година), тие се ослободени од данок на возила доколку не се користат за комерцијални цели. Плус, класичното осигурување на автомобили е обично евтино, дури и ако возилото не поминува голем број километри. Меѓутоа, ако го претворите автомобилот во електрично возило, мора да ја известите осигурителната компанија и како резултат на тоа, вашата премија се зголемува.
Она што е сигурно е дека претворањето на стар автомобил во електрично возило произведува помалку јаглерод диоксид отколку правење ново електрично возило!
Заемо партнерството, финансирано од британската влада (поранешно британско партнерство за ниски јаглерод) вели дека сосема новото електрично возило обично произведува 18 тони јаглерод диоксид во текот на својот животен век, од кои 46 отсто се произведува уште додека се произведува.
Спротивно на тоа, типично бензинско возило произведува 24 тони.
Куитер вели дека му требаат три до шест месеци за да ја изврши конверзијата, во зависност од тоа дали претходно имал искуство во конвертирање на тој конкретен автомобил и модел, како и од сложеноста на желбите и спецификациите на купувачот.
Сепак, тој додава дека некои класични возила се посоодветни за претворање во електричен автомобил од другите.
Се чини дека Aston Martin е голем предизвик поради неговата лесна и агилна природа, што „електричните возила сè уште не го постигнале толку добро“, додека Bentley и Rolls Royces се „направени да бидат електрични затоа што се направени да се лизгаат“.
Во меѓувреме, се вели дека клиентите со стари кабриолет Jaguar ја претпочитаат електричната верзија бидејќи повеќе не мора да „возат наоколу во маглата на сопствениот издув“.
Во Електроџеник, Драмонд вели дека старите мини и ленд ровери се најевтините класични автомобили за конверзија.
Тој е доживотен љубител на автомобили – првата работа на Драмонд беше чистење на кујната во британскиот Национален музеј за мотори – но вели дека еден од највозбудливите проекти на кои работел досега е создавањето на првата верзија на спортскиот автомобил Морган во светот, претворена во напојувано возило со струја.
Неговата компанија моментално ги конвертира сите Glandbury Land
„Ние ги правиме автомобилите за да се користат, а не само да се сочуваат“, вели тој. „Повеќето бензински олдтајмери едвај ги враќаат сопствениците дома, но ние го зголемуваме опсегот на возење и ги правиме достапни. Оние кои само го сакаат татнежот на моторот мора да се разбудат и да се соочат со реалноста.