Ќе имавме подобри шанси музичката сцена да расте и да има некој посилен потенцијал, доколку комуникацијата и односите меѓу земјите на ниво на култура и уметност беа поразвиени, вели музичарот и композитор Васил Хаџиманов во интервју за N1, по повод на издавањето на „Дуо“ со гитаристот Душан Јевтовиќ
Зборувајќи за соработката со Јевтовиќ, Хаџиманов рече дека двајцата претходно работеле заедно во различни формации. „Заедно снимивме и неколку албуми, со различни големи музичари. Душан долго време живее во Барселона, работи таму, предава, свири и е еден од поинтересните и поавтентични музички автори“, изјави тој.
„За два дена го снимивме целиот материјал, ни излезе од здив, како што е секогаш најдобар, особено во музиката која е полна со импровизација, слобода и креација на лице место. „И концептуално и идеолошки, емотивно, тој албум излезе навистина добро“, рече тој.
Осврнувајќи се на годината на короната, тој рече дека музичарите се меѓу најзагрозените дејности, но дека кога станува збор за спасување животи, правење музика и свирење во јавност на сцената, тоа е сепак во втор план. „На сите ни е јасно“, додаде тој.
„Но, можеме да допреме на друга приказна, а тоа е како другите земји гледаат на улогата на културата, уметноста, музиката и како да им се помогне на тие луѓе во кризни ситуации како оваа. Имавме некоја смешна помош од државата, а само оние уметници кои имаат статус на самостоен уметник, останатите останаа да се снаоѓаат како знаат и умеат. А што се случи, се случи благодарение на разни здруженија кои се побунија – не сум задоволен како тоа се случува“, рече тој.
Запрашан колку се моќни здруженијата кои се борат за правата на уметниците, Хаџиманов вели дека секој треба да прави што зависи од него.
„Можеме да направиме каква било улога на поединци или здруженија бесмислена со тоа што ќе кажеме – што можат тие да направат? Мислам дека тоа е погрешно и дека единствениот правилен став е – да направиме се’ што можеме, па кога ќе удриме во ѕид, да видиме како ќе го решиме проблемот“, додаде тој.
Хаџиманов рече дека така успеало да ги започне работите Здружението на џез, поп и рок музичари.
„За неколку години успеавме да направиме нешто што е релевантен фактор на изведба од здружение кое беше на работ на постоење, на одредено ниво на помош на музичарите, како што е прашањето за таа државна помош (за време на круната ). Здружението беше само еден од иницијаторите за таа помош“, наведува тој.
Хаџиманов рече и дека нема доволно соработка меѓу земјите од регионот во областа на културата.
„Постои лоша комуникација и односи меѓу земјите на ниво на култура и уметност, има некои луѓе кои се полни со ентузијазам, но таа мрежа не е поврзана како што треба да се поврзе, ако тоа нешто се промени, мислам дека би имале подобра шанса за сцена во музиката расте и има некој посилен потенцијал. „На овој начин, доста е тешко да се размислува за тоа и да се гледа во иднината, ако сте осудени да работите само во границите на многу мала земја, што и да е – бидејќи сите ние сме мали земји“, рече тој.
Музиката и јавното свирење на сцената е во втор план, според Кризниот штаб, како и претставите, филмските проекции и културните настани, но затоа натпреварите и политичките митинзи имаат приоритет, тоа мора да престане. Има и бендови и музичари кои се блиски до власта и настапуваат без проблеми затоа што нивните менаџери делат пари со забава на која навива и се облекува. Така беше и за време на СПС и ДОС, така што таа практика продолжи само кога СНС седна на нашиот грб.