Маршрутата по која ќе оди кралскиот воз за да ја врати кралицата во Лондон. Операцијата „Еднорог“ официјално е во тек
ИНДИЈА ЛОРЕНС
По неодамнешната вест ека кралицата Елизабета Втора починала мирно во Балморал на 96-годишна возраст, сега се во тек плановите да се пренесе назад во Лондон за погребот. Како дел од официјалните планови за операција Еднорог, нејзиното тело ќе патува од Шкотска до Лондон со кралскиот воз, кој кралското семејство го користи од 1840 година. Ако сакате да му оддадете почит на монархот, има места на кои можете да одите да го видите возот, што патува по својата рута.
Каде се чува Кралскиот воз?
Кога локомотивата со девет вагони не ја користи кралското семејство, тие ја складираат во Wolverton Works, работикница за одржување на воз во Бакингемшир.
Кога кралицата ќе биде транспортирана назад во Лондон?
Операцијата „Еднорог“ тврди дека кралицата ќе биде однесена дома во вторник на 13 септември, пет дена по нејзината смрт. Таа ќе биде преместена во Единбург од Балморал, а потоа ќе патува од Единбург Вејверли до Лондон Сент Панкрасз.
По кој пат ќе оди возот на кралицата?
Кралскиот воз се очекува да оди по главната линија на источниот брег, која оди покрај Њукасл, Дарам, Дарлингтон, Јорк, Донкастер и Питерборо. Сè уште не е познато дали возот ќе застане, но ќе се движи многу бавно за луѓето да можат да и оддадат почит на кралицата додека поминува со нејзиниот ковчег. Според „Гардијан“, масовни толпи ќе се соберат на пешачките мостови за да фрлаат цвеќиња над поворката, а друга локомотива ќе следи зад за да ги исчисти остатоците.
Откако ќе се врати во Лондон, нејзиниот ковчег ќе биде однесен во Собата на тронот во Бакингемската палата, а потоа во Вестминстерската сала, каде што ќе лежи во државата и јавноста ќе може да и оддаде почит.
Како изгледа кралскиот воз внатре?
Изненадувачки тој не е толку луксузен како што мислите. Неговиот декор е прилично едноставен и некогаш бил опишан како „Г-план“ од кралските помошници – стил кој бил популарен во 1960-тите и 1970-тите. Размислете за едноставни дрвени облоги, пастелни зелени и сини бои и носење кафеави теписи. Што се однесува до бањите, помошниците ги опишаа фитинзите како работи што „можете да ги најдете во Homebase или B&Q“.
Но, да почнеме од почеток.
Британскиот кралски воз се користи за пренесување на високи членови на британското кралско семејство и поврзаниот персонал на Кралското домаќинство низ железничката мрежа на Велика Британија. Тој е во сопственост, одржуван и управуван од DB Cargo UK.
Кралскиот воз се состои од наменски сет на вагони за спиење, трпезарии и салонски вагони. Сегашниот возен парк датира од 1977 до 1987 година. Вагоните се распоредени според барањата и се складираат кога не се користат. Најраните кралски железнички понуди датираат од средината на 19 век во владеењето на кралицата Викторија. Се до надградбата во 1977 година, имаше повеќе комплети со седишта во различни региони, наследство од ерата на железницата во Британија пред национализацијата. Многумина сега се во музеи или на железнички пруги; Националниот железнички музеј во Јорк има кралска тематска изложба.
Истоветен ентериер како кај кралските вагони е користен и кај „обичните“ вагони после 1990-тите, но исто така се користеле и во други возови од 2003 година. Иако критичарите редовно го наведуваат како еден од непотребните луксузи на кралското семејство, што доведе до зголемување каде што е можно во користењето на вообичаените закажани услуги како алтернатива, поддржувачите тврдат дека сегашниот аранжман ја нагласува корисноста пред луксузот и сè уште често е најпрактичен и најбезбеден начин на патување за да одговара на бараната маршрута и да се избегне нарушување на јавноста.
Војводата и војвотката од Кембриџ патуваа низ Британија со кралскиот воз во декември 2020 година за да им се заблагодарат на заедниците и клучните работници за нивните извонредни напори за време на пандемијата COVID-19. Во ноември 2020 година, американската мрежа PBS емитуваше серија од два дела, Тајните на кралското патување, со првата епизода која го прикажува возот и неговата историја.
Првиот член на британското кралско семејство што патувал со воз бил кралицата Аделаида, која се возела од Нотингем до Лидс на 22 јули 1840 година. Кралицата Викторија беше првиот британски монарх што патувал со воз, на 13 јуни 1842 година на Големата западна железница (GWR), која ја држела линијата помеѓу Лондон Падингтон и замокот Виндзор.
Првиот вагон изграден за ексклузивна употреба на член на британското кралско семејство бил изграден во 1842 година од железницата во Лондон и Бирмингем за кралицата Аделаида. Овој вагон сега е изложен во Националниот железнички музеј во Јорк.
Во 1897 година железницата го одбележаала дијамантскиот јубилеј на кралицата Викторија со обезбедување на нов кралски воз од шест вагони. Досега, железничките компании обезбедувале специјални салонски вагони, но немаше редовен кралски воз додека не се изгради овој. До 1890-тите, возот на кралицата бил опремен со електрично осветлување и тоалет, иако таа инсистирала да застанува на станиците за да ги користи објектите.
Во 1899 година, железницата во Лондон, Брајтон и Јужниот брег обезбедиле нов кралски воз од пет вагони, секој долг 52 стапки (16 метри), кој го сочинуваше кралскиот салон во центарот, со салонски вагони на двата краја.
The Morning Post од 17 април 1899 година објави:
Кралскиот салон е поделен на два дела, поголемиот дел е специјално опремен за принцезата од Велс, а помалиот за принцот од Велс. Во однос на декорациите и мебелот на салоните, компанијата се консултирала со нивните кралски височества, чиј избор се заснова на тивка, а во исто време и уметничка орнаментика. Главните дрва што се користат се борот Кари, кубанскиот махагони и сатеновото дрво.
Големата западна железница ги напуштила своите стари кралски салони од 1897 година во текот на 1930-тите и позајмила акции од LMS кога тоа било потребно. Во 1941 година, LMS изгради три оклопни салони со безбедни кабинети за документи, за кралот Џорџ VI кој патувал во делови од Англија кои биле под бомбардирање за време на Втората светска војна. Во таа ера, постоењето на Кралскиот воз беше државна тајна.
Набргу по војната, оклопната облога беше отстранета. Нови салони биле обезбедени од кралското семејство за нивниот воз. Два од овие вагони се зачувани.
По формирањето на Британските железници во 1948 година, поединечните региони продолжија да ги одржуваат вагоните на кралските возови на составните железнички компании. Сингл „Кралски воз“ беше формиран во 1977 година како одговор на барањата на Сребрениот јубилеј на Елизабета Втора. Кралското семејство, исто така, почесто патувало со обични сервисни возови во последниве години за да ги минимизира трошоците.
На кралицата Елизабета ѝ беше претставен актуелниот кралски воз во 1977 година, со вагоните обоени „богата бургундска боја позната како Royal Claret“. Ентериерите оттогаш се надградени; некои од карактеристиките обезбедуваат поголема безбедност за нивните патници.
Возот моментално се состои од девет вагони, од кои седум се со дизајн на британскиот Rail Mark 3, вклучително и два кои беа изградени за прототипот на возот HST. Не сите од нив се користат за формирање воз, бидејќи различни возила имаат одредена цел. Во извештајот за 2020 година се наведува дека тие вклучуваат дневна за кралицата, друга за принцот Филип, како и вагони кои служат како спални соби, бањи, салон за јадење, кауч и така натаму
Две локомотиви се наменети за употреба во возот, а трета е достапна. Сите се насликани во бојата на кралското семејство, но се користат и за друг сообраќај кога не се движи кралскиот воз. Во извештајот од 2020 година се наведува дека локомотивите од класа 67 користат „биогориво направено од отпадно растително масло“.
Машиновозачите се специјално избрани врз основа на нивните вештини, вклучително и способноста да застанат станица во рок од шест инчи од одредената позиција.