Духовното исцелување, познато и како „Коранско исцелување“, е популарна практика во арапскиот и муслиманскиот свет. Исцелителите најчесто ги посетуваат жени – верувајќи дека можат да ги решат сите нивни проблеми и да ги излечат болестите со истерување на злите духови познати како „џин“
ХАНА РАЗЕК
Сведоштвата собрани од Би-Би-Си од 85 жени во период од повеќе од една година именуваат 65 т.н. исцелители во Мароко и Судан – две земји каде што оваа практика е популарна – со обвинувања кои се движат од вознемирување до силување.
Поминавме месеци разговарајќи со невладини организации, адвокати и жени, собирајќи и потврдувајќи приказни за злоупотреба.
Тајната репортерка која беше подложена на третман со еден таков исцелител за целите на нашата истрага, и самата беше сексуално нападната пред да побегне од местото на настанот.
Далал (не е нејзиното вистинско име) бараше исцелување од депресијата пред неколку години од духовен исцелител во град во близина на Казабланка кога имала дваесетти години.
Таа вели дека исцелителот и рекол дека депресијата ја предизвикал „демон-љубител“ кој ја опседнал.
За време на сесијата лице в лице, тој ја замоли да мириса на она што тој рече дека е мошус – но за кој таа сега верува дека е некаква дрога, бидејќи се онесвестила.
Далал, која никогаш претходно немала сексуално искуство, вели дека се разбудила без долна облека и сфатила дека била силувана.
Таа вели дека почнала да вреска по рахи (курански исцелител), прашувајќи го што направил со неа.
„Реков: „Срам да ти е! Зошто ми го направи тоа?’ Тој рече: „Џинот да излезе од твоето тело“.
Таа вели дека никому не кажала што и се случило бидејќи се срамела и затоа што била сигурна дека ќе биде обвинета за тоа.
Кога открила дека е бремена неколку недели подоцна, била преплашена.
Таа дури размислувала да си го одземе животот.
Кога му кажала на исцелителот за нејзината бременост, тој одговорил дека џинот сигурно ја оплодил.
Далал вели дека била толку истрауматизирана од целото искуство што кога се родило бебето, одбила да го погледне, да го држи, па дури и да го именува и го дала на посвојување.
Ни кажа дека доколку нејзиното семејство дознае што и се случило, ќе ја убијат.
Многу од жените со кои разговаравме рекоа дека се плашат дека ќе бидат виновни за се доколку пријават злоупотреба и затоа многу малку од нив им кажале на своите семејства, а камоли на полицијата.
. Некои рекоа дека се плашеле дека известувањето за тоа што се случило може да го натера џинот да им се одмазди.
Во Судан, една жена по име Савсан ни кажа дека кога нејзиниот сопруг го напуштил семејниот дом за да живее со друга жена – како што е неговото право според шеријатскиот закон – таа останала без средства за живот и се обратила кај исцелител за помош.
Таа рече дека се надева дека тој ќе и даде некаков лек на сопругот што ќе го натера да ја третира подобро.
Но, таа не го очекуваше неговиот предлог метод на лекување.
„Тој рече дека ќе води љубов со мене и ќе ги искористи добиените телесни сокови за да ми направи напивка за да му дадам на сопругот да пие“.
Судан и сексуална злоупотреба: Жени цел на духовни исцелители
Неговиот предлог рече дека „тој нема страв“, вели таа.
„Тој беше уверен дека нема да го пријавам во полиција, судови или дури ни на мојот сопруг“.
Савсан вели дека веднаш ја напуштила сесијата и никогаш не се вратила. Таа не го пријавила во полиција
Три од 50-те жени со кои разговаравме во Судан за експлоатација и злоупотреба го нарекоа истиот религиозен исцелител – Шеик Ибрахим.
Една од жените, која нема да биде именувана, рече дека ја манипулирал да има секс со него.
Друга, Афаф, ни рече дека морала да го оттурне кога тој побарал секс.
Таа рече дека се чувствува беспомошно.
„Луѓето едноставно не прифаќаат дека шеиците ги кажуваат и прават овие работи. Тие не веруваат во тоа. Како можам да најдам сведоци? Никој не ме виде во собата со него“.
И така, таен репортер кој работи со нашиот тим се согласи да го посети шеикот Ибрахим во обид да собере повеќе докази.
Репортерката, која ќе ја наречеме Рем, се претставила како клиентка која боледува од неплодност.
Шеикот Ибрахим рече дека ќе се моли за неа и подготви шише „лековита вода“ – познато како „махаја“ – за таа да го однесе дома и да пие.
Рем вели дека потоа се преселил да седне сосема блиску до неа и ја ставил раката на нејзиниот стомак
Кога го замолила да му ја тргне раката, вели таа, тој едноставно ја поминал по нејзиното тело, преку облеката, сè до нејзините гениталии.
Таа истрча од собата.
„Навистина ме потресе“, ни рече таа подоцна.„Изгледаше навистина страшно“.
Таа вели дека начинот на кој го направил тоа покажува дека ова не му е прв пат да го прави тоа.
Би-Би-Си го испрашуваше шеикот Ибрахим за тоа што се случи со Рем.
Тој негираше дека сексуално злоставувал или малтретирал жени кои дошле кај него за помош и нагло го заврши нашето интервју
Една жена која нуди алтернатива на оние кои би сакале духовно исцелување, без ризик од експлоатација, се вика Шеиха Фатима.
Сместена во близина на Картум, таа отворила целосно женски центар за лекување.
Триесет години ова беше едно од ретките места каде жените можеа да искусат рукја или исцелување од рацете на други жени.
Ни беше даден единствен пристап до овој интимен простор.
За време на нашата посета, беше напнато да гледам како жените околу мене губат свест за нивната околина.
Шеиката Фатима ми вели дека жените можат да бидат ранливи во таа состојба, што им овозможува на другите исцелители да ги искористат.
„Многу жени ни кажаа дека веруваат дека шеикот го истерува ѓаволот пипкајќи ги. Мислеа дека тоа е дел од третманот“, вели таа.
„Шокантно е она што можете да го слушнете од тие жени“.
Се обративме до политичките власти и во Мароко и во Судан со нашите докази.
Во Судан, д-р Ала Абу Зеид, шеф на одделот за семејство и општество во Министерството за исламски прашања, на почетокот не сакаше да поверува дека толку многу жени ни ги пријавиле своите искуства на злоупотреба.
Но, тој призна дека недостатокот на регулација во духовното исцелување значи дека „предизвикува хаос“ и дека улогата се користи како „професија за невработени луѓе“.
Тој за Би-Би-Си изјави дека ја истражувал нивната регулатива во минатото, но дека политичката нестабилност во земјата значи дека во моментов тоа не е приоритет.
Во Мароко, министерот за исламски прашања Ахмед Туфик рече дека не верува дека има потреба од посебен закон за духовни исцелители.
„Тешко е да се интервенира законски во овие случаи. Решението е во веронауката и проповедањето“, ни рече тој.
И покрај сите докази што ги собравме, мароканските и суданските власти не се подготвени да направат ништо.
И така, товарот сè уште останува на жените да зборуваат против оние кои се кријат зад професијата за исцелување.