Глобус-Неделен весник

  • Македонија
  • Свет
  • Ревија
  • Архива
  • Контакт
  • Фељтон
  • Колумни

ИДНИНАТА НА БАТЕРИИТЕ НЕ Е ВО ЛИТИУМОТ, ТУКУ ВО МОРСКАТА СОЛ

July 15, 2025 Filed Under: Свет

Сеопфатните стратегии на кинеските компании за зголемување на натриум-јонските батерии ќе ги стават на водечка позиција во глобалната трка – ако воопшто ја има, вели Кори Комбс, кој истражува критични минерали и синџири на снабдување во консултантската фирма Trivium China со седиште во Пекинг

КИНЕЗИТЕ ВОЗАТ И РАЗМИСЛУВААТ „Малото електрично магаре“ доаѓа, најпрвин како модел за локалните веспи

Десетици гламурозни електрични мопеди се наредени пред трговски центар во источниот кинески град Хангжу, привлекувајќи ги минувачите да ги пробаат.

Но, овие скутери слични на Веспа, кои се продаваат за цена помеѓу 400 и 600 долари, не се напојуваат со мејнстрим оловно-киселински или литиум-јонски батерии што обично се користат кај електричните двотркалци.

Наместо тоа, нивните батерии се направени од натриум, елемент што го има во изобилство и може да се извлече од морската сол.

До скутерот се наоѓаат неколку столбови за брзо полнење, кои можат да го наполнат возилото од 0 до 80 проценти за 15 минути, според Jadeja, голем кинески производител на двотркалци што го одржа овој промотивен настан во јануари 2025 година за своите новолансирани мопеди и систем за полнење.

Исто така, постои и станица за замена на батерии, која им овозможува на патниците да ги вметнат своите сопствени користени ќелии во замена за свежи со скенирање на QR код.

„Џадеа“ е една од многуте компании во Кина кои се обидуваат да изградат лидерство на пазарот во алтернативните технологии за батерии, тренд што покажува колку брзо се развива индустријата за чиста технологија во земјата.

Дури и додека остатокот од светот се обидува да ја стигне Кина во трката за производство на евтини, безбедни и ефикасни литиум-јонски батерии, кинеските компании веќе имаат предност во масовното производство на натриум-јонски батерии, алтернатива што би можела да ѝ помогне на индустријата да ја намали својата зависност од клучните суровини.

Кинеските производители на автомобили беа првите во светот што лансираа натриумски автомобили. Но, влијанието на овие модели – сите мали и со краток дострел – досега беше доста ниско.

Во април 2025 година, најголемиот светски производител на батерии, кинескиот CATL, објави планови за масовно производство на натриум-јонски батерии за камиони и автомобили под новиот бренд Nakstra оваа година. Кинеските компании за дистрибуција на електрична енергија, исто така, започнаа со изградба на станици за складирање на енергија со користење на натриум-јонски батерии за да ѝ помогнат на мрежата да апсорбира обновлива енергија.

Ова е област што многу истражувачи интервјуирани од BBC ја сметаат за жариште на нови технологии. Сеопфатните стратегии на кинеските компании за зголемување на натриум-јонските батерии ќе ги стават на водечка позиција во глобалната трка – ако воопшто ја има, вели Кори Комбс, кој истражува критични минерали и синџири на снабдување во консултантската фирма Trivium China со седиште во Пекинг.

ПОЛНЕЊЕ Скусување на времето на полнење на елетричните батерии е клучно значење за иднината на пазарот

Тој вели дека останува да се види дали натриум-јонската батерија навистина ќе се развие.

Но, еден сегмент што во голема мера смета на натриум-јонски батерии е двотркалното возило, конкурентен и брзорастечки пазар во Кина. Џадеа досега издаде три модели на натриум-јонски батерии на пазарот и планира да лансира уште.

Таа, исто така, го основа Институтот за истражување на нова енергија „Хангжу Хуају“ за истражување на батерии со нови хемиски состави, особено натриум-јонски батерии.

„Сакаме брзо да ја донесеме технологијата од лабораторијата до клиентот“, рече Џоу Чао, виш потпретседател на компанијата, во јануари во програма прикажана на Кинеската централна телевизија.

Двотркалните возила се исклучително популарно превозно средство во многу азиски земји, вклучувајќи ги Виетнам и Индонезија. Тие се насекаде во Кина, транспортирајќи ги своите сопственици до продавници, канцеларии и станици на метрото.

Бидејќи се практични и разновидни, Кинезите им дадоа прекар со љубов: „мали електрични магариња“. „Возилата со две тркала обично се користат на кратки растојанија и со помали брзини од автомобилите, што ги прави помалку барани во однос на густината на енергијата и производството на енергија“, вели Чен Си, кој истражува материјали и уреди за складирање енергија на Универзитетот Сиан-Џиаотонг во Кина.

Натриум-јонската батерија содржи значително помалку енергија од литиум-јонската батерија со иста големина, што значи дека има помала густина на енергија. За двотркалните возила, главниот конкурент за натриум-јонските батерии е оловната киселина, чии нивоа на густина на енергија и циклуси на полнење се уште пониски. Нивната единствена предност е што тие во моментов се поевтини и од натриумските и од литиум-јонските батерии, вели Си.

Самиот број на двотркални возила во Азија отвора ветувачки пат кон постигнување економија на масовно производство. Само во Кина, се очекува да се продадат околу 55 милиони електрични двотркални возила во 2025 година – речиси шест пати повеќе од сите чисто, хибридни или електрични автомобили продадени во земјата заедно таа година – според консултантската фирма iResearch со седиште во Шангај.

Жоу рече во телевизиска емисија дека фирмата сака да обезбеди натриум-јонски батерии за десетици милиони обични патници не само со вметнување во двотркални возила, туку и со изградба на екосистем за полнење што ќе им овозможи на луѓето да ги користат овие модели без стрес.

Сака да инсталира 20.000 капсули за полнење или замена за различни видови батерии за електрични скутери до 2025 година, и 50.000 до 2027 година, според Здружението на индустријата за електрични велосипеди во Шенжен, трговско тело кое работи со владата на Шенжен за промовирање на замена на батерии.

Градот – кој веќе има „парк за размена на батерии“ – ќе изгради огромна мрежа на објекти за размена на батерии за да им овозможи на жителите да најдат станица на секои пет минути, вели трговското тело.

МОТОРОМАНИЈА Овие возила се најпопуларно во југоситѕочна Азија а малку трошат енергија иако „вршат работа“

Десетици гламурозни електрични мопеди се наредени пред трговски центар во источниот кинески град Хангжу, привлекувајќи ги минувачите да ги пробаат.

Но, овие скутери слични на Веспа, кои се продаваат за помеѓу 400 и 600 долари, не се напојуваат со мејнстрим оловно-киселински или литиум-јонски батерии што обично се користат кај електричните двотркалци.

Наместо тоа, нивните батерии се направени од натриум, елемент што го има во изобилство и може да се извлече од морската сол.

До скутерот се наоѓаат неколку столбови за брзо полнење, кои можат да го наполнат возилото од 0 до 80 проценти за 15 минути, според Jadeja, голем кинески производител на двотркалци што го одржа овој промотивен настан во јануари 2025 година за своите новолансирани мопеди и систем за полнење.

Исто така, постои и станица за замена на батерии, која им овозможува на патниците да ги вметнат своите користени ќелии во замена за свежи со скенирање на QR код.

(BBC)

Filed Under: Свет

СО ГОВОРИ ЗА ПОДМЕТНУВАЧИ НА ПОЖАРИ ВЛАСТА ПОКАЖУВА ДЕКА ДВОЈНО Е НЕСПОСОБНА
РEКТОРОТ ЃОКИЌ КАКО ГЛАВЕН КОНКУРЕНТ НА ВУЧИЌ
КОРЕНИТЕ НЕ СЕ ЗАБОРАВААТ
ПУТИНОВ ПОКЕР, РУСКИ РУЛЕТ (136): ПРИХОДИТЕ ОД НАФТА СЕ ТОПАТ, ШТО ЗНАЧИ ТОА ЗА МОСКВА
ГОРДОСТА МИ УДРИ ВО ЧЕЛО – И МИ ИЗВАДИ ОКО

Најново

  • СО ГОВОРИ ЗА ПОДМЕТНУВАЧИ НА ПОЖАРИ ВЛАСТА ПОКАЖУВА ДЕКА ДВОЈНО Е НЕСПОСОБНА
  • РEКТОРОТ ЃОКИЌ КАКО ГЛАВЕН КОНКУРЕНТ НА ВУЧИЌ
  • КОРЕНИТЕ НЕ СЕ ЗАБОРАВААТ

Импресум

Издавач - Здружение за нови политики и слобода на медиуми "Јавност" - Скопје,

Партизански одреди 23/1/3 Скопје

globus@globusmagazin.com.mk

Барај

Сите права задржани© 2025 · ГЛОБУС · Log in

Developed by Unet