Медиумите познати и по своите валкани кампањи во корист на власта на Вучиќ биле финансирани од многу извори како Телеком Србија, обложувалниците, Погребните служби и Државната лотарија на Србија. Податоците донекаде покажуваат дека колку помалку еден весник го почитува Кодексот на српските новинари, толку повеќе има рекламирање за да се финансира

БОЈАН МЕЈИЌ
Мониторингот на рекламирањето во печатот во последните три месеци од 2024 година покажува дека Телеком Србија, обложувалниците, Погребните служби и Државната лотарија на Србија најмногу се рекламираат во српските таблоиди, а ТВ Пинк води меѓу медиумите кои плаќаат за рекламирање.
Повеќето дневни весници во Србија се спротивставуваат на бројните предвидувања на медиумските теоретичари и истражувачи ширум светот дека печатењето ќе изумре со појавата на интернетот и социјалните мрежи, покажа истражувањето за рекламниот простор, во кое беа вклучени девет дневни весници, поточно нивните печатени изданија.
Истражувањето „Реклама во дневните весници во Србија“ објавено од Советот за печат покажува дека печатот во овој регион сè уште има стабилни приходи од финансирање и покрај тенденцијата на намалување на бројот на продадени примероци.
Тоа е особено видливо во таблоидните весници, кои водат по бројот на прекршувања на српскиот новинарски кодекс во својата содржина, а имаат и најмногу огласи на своите страници.
Данас, Информер, Блиц, Ало, Нова, Српски телеграф, Политика, Курир и Вечерње новости беа истражувани во период од три месеци, поточно од 1 октомври до 31 декември 2024 година.
Резултатите покажуваат дека за три месеци во овие весници се објавени вкупно 5.734 огласи на 1.996,34 страници. Ако тоа го поделиме со просечниот број на страници на кои се издаваат весници во Србија, ќе се покаже дека доколку се објавени само огласи во последните три месеци од минатата година, би можеле да бидат објавени 63 изданија на весници.
Според резултатите од истражувањето, најмногу огласи се објавени во Политика (1.367), потоа Новости (1.266), Српски Телеграф (947), Блиц (491), Ало (466), Курир (419), Данас (372), Инфомер (360) и Нова (46). Меѓутоа, имајќи предвид дека огласите доаѓаат во различни големини и колку се поголеми, толку е поскапо изнајмувањето на просторот, рангирањето на весниците изгледа значително различно, но и порелевантно, врз основа на бројот на страници зафатени од огласите. Ова е особено важно, бидејќи во Политика и Вечерње новости има голем број доверливи огласи кои се најевтини и заземаат малку простор во весниците.
Според тоа, најмногу простор за реклами во истражуваниот период имало во Вечерње новости, а потоа Српски Телеграф. Следуваат Ало, Блиц, Политика, Информер, Курир, Данас и на крај Нова.
Кој најмногу се рекламира?
Топ десет огласувачи со најголем број реклами се Телеком Србија (344 реклами), Адмирал Бет (186, сите во Српски Телеграф), Фудбал коцкање (182, сите во Српски Телеграф), Погребни услуги (174, сите во Политика и Вечерње новости), Српската државна лотарија, Спортска лотарија и српската државна лотарија еф.
Останатите десет ги вклучуваат Дунав осигурување, Виталис, НИС, Печат, Пошта Србија, Лидл, ЛасерМед Белград, Идеа, Рода и Меркатор, РТВ Панчево и Здружението за автомобили и мотоцикли на Србија.
Гледајќи ги активностите, медиумите, фармацевтските компании, обложувалниците и телекомуникациските оператори најмногу се огласија во дневните весници. Десетте индустрии со најголем број огласи во дневниот печат вклучуваат погребни услуги, трговски синџири, театри, игри на среќа, осигурителни компании и банки.
Ако се споредат податоците за бројот на класичните огласи со резултатите од мониторингот на Советот за печат, излегува дека големиот број прекршувања на етичките и професионалните стандарди во одредени весници не мора да значи дека тие се помалку атрактивни за рекламните компании.
Напротив, податоците донекаде покажуваат дека колку помалку еден весник го почитува Кодексот на српските новинари, толку повеќе има рекламирање за да се финансира.
Ало со најголем број примери за непочитување на Новинарскиот кодекс во периодот од октомври до декември минатата година ги има Арена спорт, Телеком Србија, Државната лотарија на Србија, ТВ Пинк и РТВ Панчево на својата листа на огласувачи со најголем број платени пораки.
Информер имал 647 прекршувања на кодови во 397 текстови, а меѓу „топ 5“ огласувачи во тој период биле Телеком Србија, Српската државна лотарија, Идеа, Рода и Меркатор, ТВ Пинк и Лили и Благовести препарат.
Весникот Српски Телеграф е во „топ 3“ за непочитување на новинарскиот кодекс, но и покрај тоа имаат лојални огласувачи, од кои најголемите се рекламираат исклучиво кај нив. Меѓу нив се Admiral Bet, Soccer Gambling, Effe Farm, Telekom Srbija и Српската државна лотарија.
Според истите податоци, весникот Курир имал 355 прекршувања на кодови во 270 написи. На прво место меѓу огласувачите со најголем број објавени платени пораки е Златара Док, сите тие беа мали по големина. На второ место е Дунав осигурување, на трето Сасоманж и Телеком Србија, па ЛасерМед Белград и Виталис.
Погребните служби се најголемиот огласувач по број на огласи во Вечерње новости, каде што имаа 85 огласи за три месеци, иако мали по големина и црно-бело. По нив следуваат Телеком Србија, Печат, Виталис, ЕСИ Србија и Државната лотарија на Србија. Според мониторингот на Советот за печат, Новости во периодот од 1 октомври до 31 декември 2024 година го прекршил Кодексот на новинарите на Србија 306 пати во 240 написи.
Во Блиц, кој имал 152 етички прекршувања, според податоците на Советот за печат, од октомври до декември, најрекламирани компании биле Премиум Слим, Телеком Србија, издавачката куќа Голконда, МТС Дворана и ЛасерМед Белград.
Во Политика најголем број огласи имаа ЈКП Погребни услуги, како и Телеком Србија, Призма, Пошта Србија и Аудиовокс. За тоа време, Политика имаше 94 прекршувања на кодот во 74 членови.
Во последните три месеци од годината весникот „Нова“ имал 51 прекршување на шифрите во 38 написи, а меѓу најголемите огласувачи во тој весник во истиот период биле неделниците „Радар“, „СББ“, „Лидл“ и „Неурот“.
Во дневниот весник Данас, кој според мониторингот на Советот за печат, во истиот период направил 10 прекршувања на новинарскиот кодекс во девет члена, во последните три месеци од 2024 година, најголем број огласи објавиле ТВ Нова, неделникот Радар Недељник, невладината Астра и СББ. (vreme.com)