Цените на секојдневните стоки, како што се телевизорите и патиките, би можеле да пораснат ако бродовите бидат принудени да користат рути кои го заобиколуваат Црвеното Море поради честите напади на бунтовниците Хути, велат експертите за Би-Би-Си.
Поморските гиганти спречија многу бродови да пловат на оваа рута по серијата напади врз трговските бродови во теснецот Баб ал-Мандаб, на јужниот влез на Црвеното Море.
Овој пат е исклучително важен за глобалната економија: во моментов се проценува дека 12 отсто од светската трговија минува низ Суецкиот канал на северниот крај на Црвеното Море, што значи 30 отсто од светските бродски контејнери.
Нападите веќе ги зголемуваат трошоците за транспорт на стока со брод.
Компанија за поморска безбедност изјави за Би-Би-Си дека бродовите што сè уште пловат низ областа сè повеќе бараат вооружена придружба и советници за безбедност.
Ембри вели дека цената на патничкото осигурување исто така се зголемила брзо и сега во просек изнесува околу 0,5 отсто од вредноста на трупот на бродот, што е повеќе од само 0,015 отсто пред само неколку недели.
Оваа разлика може да додаде до десетици илјади долари дополнителни трошоци по патување.
Нападите веќе ги зголемуваат трошоците за транспорт на стока со брод.
Компанија за поморска безбедност изјави за Би-Би-Си дека бродовите што сè уште пловат низ областа сè повеќе бараат вооружена придружба и советници за безбедност.
Ембри вели дека цената на патничкото осигурување исто така се зголемила брзо и сега во просек изнесува околу 0,5 отсто од вредноста на трупот на бродот, што е повеќе од само 0,015 отсто пред само неколку недели.
Оваа разлика може да додаде до десетици илјади долари дополнителни трошоци по патување.
Тука е и проблемот со Панамскиот канал. Времето на заканата за превозот на стоки преку Суецкиот канал е особено несреќно бидејќи оваа рута почна да доживува зголемен сообраќај поради различни причини.
Сушата во областа на Панамскиот канал го намали бројот на бродови кои можат да пловат по преминот секој ден.
Неколку трговски бродски групи се префрлија на користење на Суецкиот канал за испорака на товар, особено течен природен гас, до дестинации во Азија или американскиот западен брег, наместо да чекаат во редици со недели за да поминат низ Панамскиот канал, изјави египетскиот експерт за поморство Салех. БиБиСи Хегази.
Ако треба да се избегне и рутата низ Суецкиот канал, тоа ќе претставува голем проблем за светската трговија, додава тој.
Најголем светски извозник на течен природен гас во 2022 година беше Катар, со извезени 114,1 милијарди кубни метри.
„Ако 50 отсто од овој волумен патува на запад преку Суецкиот канал и патувањето се продолжи од 10 дена преку Суецкиот канал на еден месец низ Кејп на добра надеж, тогаш со доаѓањето на зимата ќе дојдат тешки времиња за луѓето во Европа. “, вели Хегази.
Други конфликти, исто така, доведоа до зголемување на трговијата преку оваа рута.
Ахмед Ал Шами, советник на египетскиот министер за транспорт за поморски транспорт, рече дека војната во Украина двојно ја зголеми трговијата со гориво преку Суецкиот канал.
Ал Шами смета дека големите светски сили не смеат да ги игнорираат овие закани „за главната артерија на светската трговија“, посочувајќи дека ова не е првпат теснецот Баб ал-Мандаб да доживее ваква ситуација.
Навистина, американската влада најави меѓународна коалиција која ќе се фокусира на безбедноста во Црвеното Море, по цел бран напади.
Минатата сабота, САД и Велика Британија објавија дека собориле 15 беспилотни летала над Црвеното Море, за кои рекоа дека биле лансирани од областите под контрола на Хутите во Јемен, а цел биле трговски бродови.
Американската војска вели дека Хутите „уживаат целосна поддршка од Иран“, кој го обвинува за вооружување и обука на бунтовниците.
Американскиот секретар за одбрана Лојд Остин рече дека „непромислените напади на Хутите“ врз трговските бродови „го нарушуваат слободниот проток на трговија, ги загрозуваат невините морнари и го кршат меѓународното право“.
„Црвеното Море е клучен воден пат од фундаментално значење за слободата на пловидба и главен трговски коридор што овозможува меѓународна трговија“, додава тој.
Во мисијата наречена „Операција чувар на просперитетот“ ќе учествуваат Велика Британија, Бахреин, Канада, Франција, Италија, Холандија, Норвешка, Сејшелите и Шпанија.
Хутите претходно ја предупредија меѓународната заедница да не користи сила во Црвеното Море како одговор на нивните напади врз бродови.
Се стравува дека ќе има проблеми во обезбедувањето залихи доколку кризата продолжи
Владата стравува дека секое нарушување на каналот може да има домино ефект врз глобалните синџири на снабдување, како што се случи во 2021 година кога контејнерскиот брод „Евер Гивен“ привремено го блокираше каналот, но аналитичарите велат дека размерите ќе зависат од тоа колку далеку ќе отиде. додека.
„Суецкиот канал неизбежно ќе ги почувствува последиците доколку кризата продолжи неколку недели“, изјави Хегази за Би-Би-Си.
Но, доколку кризата се реши во рок од неколку дена, нема да има поголеми последици, бидејќи во декември вообичаено се намалува светскиот трговски бродски сообраќај поради празничната сезона“.
Заид Ал Барзањи, економист од Вашингтон, рече дека во последните денови веќе има зголемување за околу 10 проценти на трошоците за испорака.
„Ако Хутите продолжат со нападите, ако продолжи војната во Газа и ако другите бродски компании се повлечат од Црвеното Море, зборуваме за дополнително зголемување од 10 до 15 отсто во рок од два до три месеци.
Покрај тоа, компаниите ќе бидат погодени бидејќи на стоките ќе им треба подолго време да стигнат до нивната дестинација, што ќе изврши дополнителен притисок врз синџирите на снабдување.
„Наместо превозот на стоки да трае еден месец, ќе трае три месеци“, додава Ал Барзањи.