Трајната политичка криза во Косово беше политички концепт и начин за преживување на сегашните политички структури. Со доаѓањето на Албин Курти (ЛВВ) на власт и политичките промени во Црна Гора, пред се поради бескомпромисната борба против криминалот и корупцијата предводена од црногорскиот вицепремиер Дритан Абазовиќ (УРА), криминалот побара ново засолниште во регионот. Анализа на ИФИМЕС од Љубљана
Четвртите локални избори од Декларацијата за независност на 17 февруари 2008 година ќе се одржат на Косово на 17 октомври 2021 година. Општинските избори и советниците во општинските собранија ќе се избираат на локалните избори. Косовската Централна изборна комисија (ЦИК) го потврди учеството на локалните избори за 90 политички субјекти, вклучувајќи 32 политички партии, 34 граѓански иницијативи, една коалиција и 23 независни кандидати. Право на глас на локалните избори имаат 1.885.448 избирачи.
Од вкупно 35 кандидати за градоначалници во 11 општини со мнозинско српско население, 19 се Срби, од кои три жени. Од 167 кандидати за претседател на 38 општини во Косово, само 13 се кандидати за жени. ЦИК го потврди списокот со 15.577 избирачи кои ќе го остварат своето право на глас од странство по пошта.
Косовските Срби ќе имаат можност да ги изберат своите кандидати од 18 листи во 21 општина, во 10 општини каде што сочинуваат мнозинство од населението и во 11 општини каде што не се мнозинство. Српската заедница од северно Косово (општините Косовска Митровица, Звечан, Зубин Поток и Лепосавиќ) по трет пат ќе учествува на локалните избори, организирани од косовските власти. Изборната кампања официјално започна на 16 септември 2021 година.
Косово се уште има проблеми со конечниот избирачки список, кој е нечистен и несигурен, бидејќи е нелогично да има повеќе гласачи отколку жители на Косово.
Врз основа на Бриселскиот договор помеѓу официјален Белград и Приштина од 2013 година, се предвидува конституирање на Заедницата на српски општини на Косово (ЗСО). Заедницата на српските општини е конституирана со статут, но е загарантирана со косовските закони, кои бараат двотретинско мнозинство. Затоа, ЗСО може да се распушти само со одлука на општините – членки. Иако потекнува надвор од правниот систем на Косово, ЗСО е дел од уставниот поредок на Косово, а не дел од Република Србија. Косовските власти не сакаат да го спроведат формирањето на ЗСО, повикувајќи се на одлуката на Уставниот суд на Косово, со која се утврдени 24 прекршувања или одредби кои не се во согласност со Уставот на Косово.
Аналитичарите сметаат дека формирањето на Заедницата на српски општини е начин да се стави крај на дијалогот и да се потпише сеопфатен правно обврзувачки договор за нормализација на односите меѓу официјален Белград и Приштина.
Косово се уште е без визна либерализација. Косово продолжува да се соочува со бројни проблеми и предизвици во судството, економски развој, огромна невработеност и иселување, нефункционална јавна администрација, криминал и корупција.
Преговорите за Договорот за стабилизација и асоцијација (ССА) со ЕУ, преговорите за визна либерализација и дијалогот со Србија се недовршени процеси за Косово. Во политичка смисла, имаше ќор-сокак во дијалогот, пред се поради неспроведување на потпишаните договори, Брисел и Вашингтон, меѓу официјална Приштина и Белград. Договорите мора целосно да се имплементираат, а не по принципот дека секоја страна го зема од потпишаните договори само она што и одговара.
Косовската влада мора да вложи дополнителни напори за укинување на визите за косовските граѓани, бидејќи Косово е најизолираната област во Европа. Справување со огромната невработеност, почитување на човековите права, привлекување странски инвестиции, односи со соседите, запирање на емиграцијата, борба против регионалниот и меѓународниот криминал и корупцијата се предизвици за новите власти на Косово. Затоа, актуелната Влада на Косово мора да обезбеди укинување на визниот режим за граѓаните на Косово и да и обезбеди на ЕУ убедливи докази во борбата против криминалот и корупцијата како еден од условите за укинување на визниот режим.
Косово продолжува да се соочува со бројни проблеми и предизвици во судството, економски развој, огромна невработеност и иселување, нефункционална јавна администрација, криминал и корупција.
Преговорите за Договорот за стабилизација и асоцијација (ССА) со ЕУ, преговорите за визна либерализација и дијалогот со Србија се недовршени процеси за Косово. Во политичка смисла, имаше ќор-сокак во дијалогот, пред се поради неспроведување на потпишаните договори, Брисел и Вашингтон, меѓу официјална Приштина и Белград. Договорите мора целосно да се имплементираат, а не по принципот дека секоја страна го зема од потпишаните договори само она што и одговара.
Косовската влада мора да вложи дополнителни напори за укинување на визите за косовските граѓани, бидејќи, Косово е најизолираната област во Европа. Справување со огромната невработеност, почитување на човековите права, привлекување странски инвестиции, односи со соседите, запирање на емиграцијата, борба против регионалниот и меѓународниот криминал и корупцијата се предизвици за новите власти на Косово. Затоа, актуелната Влада на Косово мора да обезбеди укинување на визниот режим за граѓаните на Косово и да и обезбеди на ЕУ убедливи докази во борбата против криминалот и корупцијата како еден од условите за укинување на визниот режим.
Од досегашната практика, не е забележано дека структурите на политичко-криминалниот состав се изградени од силни државни институции, туку токму спротивното. Трајната политичка криза во Косово беше политички концепт и начин за преживување на сегашните политички структури. Со доаѓањето на Албин Курти на власт и политичките промени во Црна Гора, пред се поради бескомпромисната борба против криминалот и корупцијата предводена од црногорскиот вицепремиер Дритан Абазовиќ, криминалот побара ново засолниште во регионот.
Претходните влади на Косово, со преземање на владата, најавија забрзан развој со ветување дека ќе изградат силни институции, кои ќе бидат фактор за внатрешна стабилност и мир и дека на тој начин ќе придонесат за стабилност и мир во регионот. Ветувањата не беа исполнети, а граѓаните на Косово се длабоко разочарани од актуелните политички владејачки структури, бидејќи, тие се единствените во регионот кои немаат безвизен режим. Во исто време, важно е да се воспостави безвизен режим помеѓу Косово и Босна и Херцеговина пред тоа, по желба, да започне иницијативата „Отворен Балкан“.
Криминалот на Косово ги има своите корени во владата во егзил. Јадрото на злосторството се командантите на Ослободителната војска на Косово (ОВК) и (пара) разузнавачката служба (ШИК) во соработка со политичките структури. ШИК требаше да се распушти во 2008 година, бидејќи, официјалната косовска разузнавачка агенција (АКИ-КИА) беше формирана во 2009 година.
Правилното справување со минатото е важно за косовските Албанци, како и за другите народи во регионот, бидејќи без тоа тие тешко можат да обезбедат подобра иднина.
Косово продолжува да се соочува со бројни проблеми и предизвици во судството, економски развој, огромна невработеност и иселување, нефункционална јавна администрација, криминал и корупција.
Преговорите за Договорот за стабилизација и асоцијација (ССА) со ЕУ, преговорите за визна либерализација и дијалогот со Србија се недовршени процеси за Косово. Во политичка смисла, имаше ќор-сокак во дијалогот, пред се поради неспроведување на потпишаните договори, Брисел и Вашингтон, меѓу официјална Приштина и Белград. Договорите мора целосно да се имплементираат, а не по принципот дека секоја страна го зема од потпишаните договори само она што и одговара.
Косовската влада мора да вложи дополнителни напори за укинување на визите за косовските граѓани, бидејќи Косово е најизолираната област во Европа. Справување со огромната невработеност, почитување на човековите права, привлекување странски инвестиции, односи со соседите, запирање на емиграцијата, борба против регионалниот и меѓународниот криминал и корупцијата се предизвици за новите власти на Косово. Затоа, актуелната Влада на Косово мора да обезбеди укинување на визниот режим за граѓаните на Косово и да и обезбеди на ЕУ убедливи докази во борбата против криминалот и корупцијата како еден од условите за укинување на визниот режим.
(продолжува)