12 лица се одговорни за повеќе од 65 проценти од лажните, неточни или злонамерни вести во врска со вакцините против Ковид 19 на социјалните медиуми
ЈОВАНА ГЛИГОРИЕВИЌ
Маските се опасни за здравјето, вакцината предизвикува стерилитет, Бил Гејтс ја измисли круната за чипирање на човештвото, а тестовите за мочање и тестирање кријат опасни микроорганизми-сето ова е во центарот на вниманието од почетокот на пандемијата, и со доаѓањето на вакцини, уште полошо е. Она што јавноста не знаеше до неодамна се имињата на луѓето (на сликите) кои стојат зад овие теории на заговор, но и колку се збогатија во индустријата на лаги и манипулации со човечки страв за здравје и живот.
СТУДИЈА Речиси сите лажни вести за вакцините доаѓаат од само дванаесет луѓе, се вели во студијата на Центарот за превенција од дигитална омраза (ЦСДХ), организација со бази во Велика Британија и САД. Оваа студија не само што идентификуваше кои се овие 12 луѓе, туку и детално ги испита сите платформи што ги користат на социјалните мрежи, како понатаму шират лажни вести и како патуваат кај таканаречените обични луѓе.
„Десетината дезинформатори“, како што ги нарекуваат медиумите, е одговорна за повеќе од 65 проценти од лажните, неточни или злонамерни вести во врска со вакцините против Ковид 19 на социјалните медиуми.
CCDH анализираше 812.000 објави против вакцина, кои беа масовно споделени на Фејсбук и Твитер помеѓу 1 февруари и 16 март оваа година. Според наодите од анализата, вкупно 65 проценти од дезинформациите на двете платформи доаѓаат од овие дванаесет, и само на Фејсбук тие се одговорни за 73 проценти од лажните содржини за вакцините против новиот корона вирус
Имран Ахмед, извршен директор на CCDH, изјави за Гардијан дека Фејсбук, Твитер и Гугл ги прилагодиле нивните правила за користење за да спречат ширење лажни вести за вакцините: „Меѓутоа, до денес, тие всушност не успеаја да ги спроведат овие политики. Не се покажа како ефикасно средство за отстранување на штетните и опасни информации за вакцините “.
Факт е дека од појавата на новиот вирус корона, големите интернет платформи преземаа одредени мерки и дека направија нешто во врска со отстранувањето на содржината поставена од „дванаесетте“. Но, CCDH апелира до Фејсбук и Инстаграм (во сопственост на Фејсбук), Твитер и Јутјуб (во сопственост на Гугл) целосно да ги деплатформираат (види фото) на сите дванаесет „производители“ на лажни вести. Организацијата објави дека спорните дванаесет лица претставуваат опасност за целиот свет. Според CCDH, тие се меѓу најголемите виновници за неодлучноста на луѓето низ планетата и преиспитување на вакцините, во време што тие го сметаат за клучно за понатамошниот тек на пандемијата. „Подобрените политики за интернет -платформа и соопштенија кои ветуваат борба против лажните вести не вредат ништо ако не се применуваат доследно“, се вели во извештајот на ЦХДХ. „Бидејќи знаеме дека огромното мнозинство штетна содржина доаѓа од само неколку луѓе, отстранувањето на овие неколку, но опасни луѓе од платформата, може значително да придонесе за намалување на дезинформациите“.
ОВА Е СВЕТОТ НА АНТИ-ВАКСЕРИТЕ Пред да ги претставиме најголемите имиња на движењето за дезинформација против вакцини, заради контекст, важно е да се знае колку се влијателни. Студијата на CCDH идентификуваше 12 главни, но истражувачите следеа многу повеќе статии против вакцини, што всушност ги доведе до клучните дванаесет. И тие дванаесетмина ги следат 60 милиони луѓе само на Фејсбук. Нивниот дофат е толку голем што некои нивни објави, дури и кога не се знае дека потекнуваат од нив, дополнително се споделуваат на мрежите 900.000 пати. Нивната база на придружници се зголемува за 870.000 месечно. Откако дезинформациите ќе излезат во јавност, оние што ги споделуваат главно не ни помислуваат од кога потекнуваат. Меѓутоа, по анализата на 220.000 твитови против вакцина за само еден месец, CCDH откри дека дури 17 проценти од објавите експлицитно споменуваат некого од „дванаесетте“.
Кога станува збор за Јутјуб и Инстаграм, истражувачите посочија феномен кој е добро познат на корисниците на овие две платформи: ако кликнете на една содржина против вакцина, алгоритмот често ќе ви нуди слични во иднина. Истото се случува и со која било друга тема: ако Инстаграм или Јутјуб „забележат“ дека сте заинтересирани за одреден спорт, тип на исхрана, историја, нега на коса и слично, тие ќе ви понудат слична содржина. Ова не е нужно лоша работа, бидејќи, корисниците трошат помалку време на содржини што ги интересираат. Проблемот настанува кога алгоритмот ве заспива со теории на заговор и се најдете во „маѓепсан круг“ на заговори, измами и лаги кои звучат многу убедливо. Секој поискусен корисник на овие две мрежи знае колку е тешко да се „разубави“ алгоритмот ако, да речеме, пријател ви испрати содржина што навистина не ве интересира, но вие изгледате учтиво. Следните неколку дена треба да го барате она што навистина ве интересира, така што она што не го сакате целосно да исчезне од понудата. Сепак, оние што се медиумски писмени и дигитално вешти го знаат ова. Луѓето подложни на дезинформации обично не се ниту едно од тие двајца и затоа тие се лесен плен за професионални измамници. И еве кои се тие…
СТАРТ Првиот на листата на CCDH беше Џозеф Меркола, општ лекар, кој се фрли на алтернативна медицина во последните 16 години. Освен како доктор, тој се претставува и како интернет бизнисмен. Објавил две книги: „Диета без житни култури“ и „Птичји грип – најголемата измама во светот“. Американската администрација за храна и лекови (ФДА) издаде неколку предупредувања, па дури и забрана за Мерколи од 2005 година, поради лажно рекламирање и тврдења дека одредени додатоци во исхраната можат да заштитат, спречат или излечат одредени болести. Најпознатите случаи за кои реагираше ФДУ беа поврзани со упорните обиди на Меркола да промовира алги и кокосово масло како лекови за цела низа различни болести (ФДА одговори 6 пати помеѓу 2005 и 2011 година), а во 2011 година тој беше забранет од наречена инфрацрвена камера Mediterm Med 2000 што се користи во дијагностиката.
За време на пандемијата на коронавирус, ФДА реагираше секој пат кога Меркола промовираше нешто како лек за нов вирус: високи дози на витамин Ц, потоа витамин Д3, потоа продаде два различни билни препарати како лек за корона, за да се преориентира кон вакцината. Со предупредувања за нивната штетност.
Меркола е „татко“ на лажното тврдење дека бројот на смртни случаи во 2020 година е еднаков на просекот од претходните неколку години и дека употребата на водород пероксид е добра превенција (во концентрација од повеќе од три проценти, водород е опасен за внатрешна употреба), боите за коса, може да се најдат во секоја продавница во концентрации од 6 до 12 проценти, а во професионални салони, продавници за бои и сл. до 20 проценти). Профилите на Меркола на Фејсбук, Твитер и Инстаграм се многу живи и здрави. Според неговото признание од 2017 година, неговото богатство изнесува околу 150 милиони долари.
(продолжува)