За само неколку години Кина стана најголемиот светски извозник на автомобили. Но, тоа не се должи само на агресивната ценовна политика на Кинезите. АРД посочува и други причини

ЕВА ЛАМБИ ШМИТ
Кина произведува и извезува најмногу автомобили во светот и води во областа на електрични возила. Секој производител на автомобили што се надева на успех гледа во Кина, бидејќи, таму се раѓаат иновациите и новите трендови, пишува ARD. Традиционалната извозна доминација на европските автомобили во Кина, од кои повеќето се германско производство, може да стане историја оваа година. Така, за прв пат на европскиот пазар ќе стигнат многу повеќе кинески автомобили отколку обратно.
Се зголемува и присуството на кинески компании кои произведуваат автомобили и батерии во Европа. „Кина за прв пат произведе повеќе од десет милиони електрични возила, вклучително и хибриди, за една година“, рече државниот и партискиот лидер Кси Џинпинг во својот новогодишен говор, цитиран од АРД.
За само неколку години Кина стана производител на автомобили од глобално значење, истакнува германскиот јавно-правен медиум.
Пазарните удели на Фолксваген или Мерцедес се намалуваат
„Ако се вратиме десет години наназад, се сеќавам како претставниците на германските или американските автомобилски компании ја исмејуваа Кина“, изјави за АРД аналитичарот Ејнар Танген од консултантскиот институт Таихе во Пекинг. „Тие рекоа – Кинезите се насочија кон производство на електрични автомобили, што е целосно губење пари. Што знаат тие за производството на автомобили? И еве нè денес, десет години подоцна, истите овие луѓе се прашуваат како да реагираат на она за што Кинезите се покажуваат способни.
Конкуренцијата од Кина е особено лоша за германската автомобилска индустрија, која е во криза. Во последните децении, германските производители на автомобили имаа силно присуство на кинескиот пазар, особено на Volkswagen. Но, пазарните удели се намалуваат.
Кинеските клиенти се повеќе купуваат електрични возила, не толку автомобили со мотори со внатрешно согорување и претпочитаат домашни марки. БМВ, Мерцедес, Фолксваген, Ауди и Порше се обидуваат да стигнат во конкуренција со кинеските производители. Стратегијата предвидува соработка со кинески технолошки компании за истражување и развој во Кина, објаснуваат од АРД.
На саемите за автомобили во последните години, кинеските компании покажаа што можат да направат – иновативни, дигитално поврзани автомобили со паметни телефони. Сè што работи на паметен телефон треба да работи и во автомобил, вели за АРД вработен во кинескиот бренд Нета, основан во 2018 година. Апликациите за паметни телефони се поврзани со екранот на допир во автомобилот – т.е. мора да биде не само електричен, туку и паметен, забавен и со добра цена.

Како Нета, неодамна беа основани и многу други стартапи. Кинеското државно и партиско раководство обезбедува значителни субвенции за автомобилската индустрија, а конкуренцијата е жестока. За да привлечат клиенти, производителите водат вистинска битка за пониски цени. Не преживуваат сите, но севкупно ова негативно влијае на германските производители, чии цени не се воопшто ниски.
Кинеските компании стануваат сè поконкурентни на пазарите во трети земји, истакнува АРД. Минатата година ЕУ донесе одлука за дополнителни тарифи за електричните возила од Кина. Студијата на ЕК покажа дека големите субвенции во Кина доведуваат до хиперпродукција, што овозможува кинеските автомобили да се продаваат по значително подобри цени на европскиот пазар – на штета на европските производители.
Во меѓувреме, кинеските компании се повеќе го прошируваат своето производство во Европа, забележува ARD. Станува збор за брендовите Chery, Leapmotor и BYD, кои отворија претпријатија во Шпанија, Полска и Унгарија. Најголемиот светски производител на батерии за електрични возила, CATL, веќе планира да ја отвори својата трета фабрика во Европа – во Шпанија, покрај постојните во Германија и Унгарија.