Глобус-Неделен весник

  • Македонија
  • Свет
  • Ревија
  • Архива
  • Контакт
  • Фељтон
  • Колумни

КAМПАЊА БЕЗ РЕЗУЛТАТИ: ПАРИ ОД БУЏЕТОТ ЗА „АГЕНТОТ НА ХАОСОТ“

April 29, 2025 Filed Under: Фељтон

Србија дава многу пари за се плати човекот задолжен да го подобри имиџот на претседателот Вучиќ

ЈА ВОДЕШЕ КАМПАЊАТА НА НЕТАНЈАХУ Може да биде и левичар и десничар, по потреба – Срулик Ајнхорн

Израелскиот експерт за маркетинг Срулик Ајнхорн, според медиумите, бил ангажиран да создаде кампања која требало „значително да го подобри имиџот“ на Александар Вучиќ и Србија во САД и Европа.

Кампањата „про форма“ за подобрување на имиџот на Србија во светот, која е прескапо платена со пари од буџетот, не донесе апсолутно никакви резултати, тврди аналитичарот Цвијетин Миливојевиќ (АФП).

Срулик Ајнхорн, израелски маркетиншки магионичар или „агент на хаосот“, како што го нарекуваат некои, познат по ширењето лажни информации и создавањето многу токсична атмосфера што резултира со поларизирано општество, моментално е во Белград и недостапен за израелските власти кои го бараат поради бројни проблеми со тамошното судство, што вклучува поткупување на израелските медиуми, откривање тајни воени информации и заплашување, објави Балканската истражувачка мрежа на Србија (БИРН).

Во текстот, потпишан од српскиот новинар Саша Драгојло и неговите колеги од израелскиот весник „Хаарец“, се истакнува дека не е невообичаено што Ајнхорн се населил во главниот град на Србија, со оглед на тоа што бил советник за маркетинг на претседателот Александар Вучиќ, а играл и активна улога во организирањето состаноци на највисоко ниво кои биле важни за почетокот на извозот на српска муниција во Израел преку Црна Гора.

Според БИРН, Ајнхорн бил ангажиран да создаде кампања која требало „значително да го подобри имиџот на претседателот Вучиќ и Србија кај сегашната американска администрација, Демократската партија, медиумите, но и либералниот свет во САД и Европа“, а на домашен фронт „да го зачува и зајакне меѓународниот имиџ на претседателот Вучиќ кај граѓаните на Србија и да ја зголеми националната поддршка“.

НЕМАМЕ ПОДОБАР, НО НЕМА ДА НАЈДЕМЕ И ПОЛОШ Нашите соговорници истакнуваат дека Ајнхорн со својата пропагандна работа покажал дека има многу проблематичен морален дискурс, но и дека парите од српскиот буџет со кои се плаќаше за маркетиншката кампања на Вучиќ биле потрошени залудно, бидејќи кампањата не донела никакви резултати.

Новинарот Саша Драгојло вели дека Ајнхорн е присутен во Србија најмалку од 2020 година и дека работел за Вучиќ, но сега наводно повеќе не работи за него. Но, овие тврдења е тешко да се проверат.

„Имавме увид во една од кампањите што ги водеше, која првенствено беше насочена кон Западот, со оглед на ситуацијата во која се наоѓа Србија и што сакаше да постигне Вучиќ, но која беше насочена и кон внатрешната политика, бидејќи меѓународната политика што ја води Вучиќ е доста значајна за одреден електорат кој мисли дека „немаме подобар, но нема да најдеме ни полош“, вели Драгојло.

ЦВИЈЕТИН МИЛИВОЈЕВИЌ Владата е во паника, нема договоро на успехот на студентите – смета овој експерт

На прашањето дали проблематичниот морален дискурс што Ајнхорн го покажа во неговата претходна работа може да се забележи во таа кампања насочена кон надвор, Драгојло вели дека немало скандалозни потези, но дека неговата „проблематична биографија“ веројатно се одразува во неговата работа за внатрешни потреби, односно за изборни кампањи во Србија.

Како пример за претходните, благо речено, контроверзни потези на Ајнхорн, Драгојло го наведува создавањето на видеото „Видео за буркта“. Во тоа видео, кое Ајнхорн го направил за поранешниот израелски министер, десничарскиот Авигдор Либерман, политичарот учи од тренерот на Крав Мага, израелска боречка вештина, како да погледне под бурката на терористот кој наводно се преправа дека е муслиман, користејќи мобилен телефон и селфи стап. Видеото предизвика критики поради исмејување на жените и нивно сексуално понижување.

Ајнхорн, исто така, го смисли концептот на „камери на гласачките места“ за време на израелските избори во април 2019 година. Во тоа време, активисти на владејачката партија Ликуд тајно инсталираа камери на гласачките места во арапските населби, наводно за да спречат изборни измами. И потегот предизвика остри осуди како обид за заплашување на арапските гласачи и поттикнување нетолеранција, врз основа на неосновани тврдења дека се обидуваат да го манипулираат изборниот процес.

„Ова се многу контроверзни работи, а од истражувањето што го спроведе и „Хаарец“ и кое се занимаваше со личноста на Ајнхорн, може да се види дека тој е човек кој нема многу јасни морални принципи, дека има силно его и дека моќта му е важна. Неговите вработени зборуваа за многу лоша атмосфера на работното место, дури и за сексуална злоупотреба“, вели Драгојло.

ТОЈ ДОБРО СИ ЈА ЗНАЕ РАБОТАТА За Ајнхорн, тој наведува дека „добро го познава својот бизнис“ и дека неговите маркетиншки кампањи, кои првично ги правел првенствено за компании, имале големо влијание врз јавноста.

„Откако влезе во политиката, се почувствува неговото поместување кон десно. Тој нема значајни морални принципи, може многу лесно да се лизне и може да работи дури и за најекстремните десничари во израелското општество, иако претходно беше перцепиран како урбан, либерален тип, диџеј, продуцент и организатор на забави“, вели Драгојло.

Тој исто така истакнува дека Ајнхорн имал одредена улога во делот од бизнисот поврзан со продажбата на српско оружје на Израел.

„Ајнхорн не влијаеше на тоа да се склучи тој договор, бидејќи е многу над него, но кога дојде до потребата од вклучување на Црна Гора во целиот аранжман, тој, како советник и на Вучиќ и на црногорскиот премиер Милојко Спајиќ, послужи како врска за израелските власти да можат да организираат некои клучни состаноци во краток временски период што го забрзаа целиот процес“, заклучува Драгојло.

ПОД ЗНАМЕТО Претседателот под џиновското знаме – тоа не му уепа да направи успешен контрамитинг

„ОЧЕВИДНО НЕУСПЕШНА“ КАМПАЊА Кога станува збор за обемот на маркетиншката кампања создадена од Ајнхорн, која требаше да го подобри имиџот на Вучиќ и Србија на меѓународно ниво, политикологот Цвијетин Миливојевиќ оценува дека резултатите од таа кампања се „очигледно неуспешни“.

„Таа про форма кампања за подобрување на имиџот на Србија во светот, која е прескапо платена со пари од буџетот, не донесе апсолутно никакви резултати. Во изминатиот месец, две сериозни африкански земји, Кенија и Судан, ја признаа независноста на Косово. Пропагандата што ја води Вучиќ во странство е очигледно неуспешна, бидејќи студентите 13 дена возење велосипед низ Европската Унија направија повеќе за позитивна промоција на Србија, отколку пропагандната машинерија на Вучиќ, вклучувајќи го и Ајнхорн, но и поранешниот израелски советник на Вучиќ – Асаф Ајсин“, вели Миливојевиќ.

Тој истакнува дека српските студенти среде Стразбур, а пред тоа среде Будимпешта, Братислава и Минхен „не го развеале знамето на која било непријателска земја, ниту пак во тие градови биле емитувани химни на непријателски земји, туку била емитувана српската химна „Боже правде“ и биле развеани српски знамиња“.

„Студентите го прават тоа на свој трошок, а не на сметка на граѓаните на Србија, но затоа во српскиот парламент се обвинети дека се предавници, усташи и странски платеници. Наместо Вучиќ да клекне пред нив и да им се заблагодари за она што го прават за Србија, бидејќи вистински претседател на Републиката би размислувал така. Од она што израелските пропагандисти можеа да му го понудат, Вучиќ веројатно имаше корист на изборите во Србија, но потоа мораше да плати за тоа со партиски пари. Кампањите што ги водеа Ајнхорн и Ајсин не донесоа никаков резултат во ниту една важна земја во однос на подобрување на имиџот на Србија или евентуално во однос на повлекување на признавањето на независноста на Косово“, нагласува Миливојевиќ.

СЕ’ ПОВЕЌЕ ГРАЃАНИ ГИ ОТВОРААТ ОЧИТЕ Според Миливојевиќ, десет члена од Законот за спречување на корупцијата укажуваат на истото – дека претседателот на Републиката не смее да ги користи моќта, информациите и ресурсите што ги добива врз основа на вршењето на својата државна функција за да ѝ помогне на својата поранешна политичка партија или на ново движење што е пред основање.

„Сепак, Вучиќ го прави тоа на невиден начин и користи моќ, информации и ресурси за профитирање на внатрешнополитичко ниво. Доколку имавме вистинска Агенција за борба против корупцијата, таа требаше да се занимава со она што Ајнхорн го работеше за Вучиќ“, вели Миливојевиќ. Тој исто така истакнува дека пораките од кампањата на Ајнхорн, кои требаше да ги убедат граѓаните дека Србија економски напредува, исто така целосно не успеаја.

„Граѓанинот може да му верува на Вучиќ, да гласа за него, но тој граѓанин го мери економскиот раст на државата преку својот џеб. Има сè повеќе граѓани кои ги отвораат очите, кои до вчера гласаа за Вучиќ и кои секој ден гледаат чудна работа: дека ова не е демократија во која сите имаме еднакви шанси, вклучително и општествените можности, туку дека е класична автократија која, за да биде уште полошо, е комбинирана со плутархизам“, предупредува Миливојевиќ.

Тој истакнува дека во Србија „еден поединец ги узурпирал сите три гранки на власта и државните институции, непочитувајќи го Уставот и законите, кои треба да бидат дел од идентитетот на државата“.

„Во исто време, околу него има група супербогати, што е суштината на плутархијата. Просечниот граѓанин не ги чувствува тие бројки на Вучиќ што ги црта на таблата зборувајќи за кредитни и други рејтинзи. Сè е како во оној стар слоган: „Статистиката е наше задоволство, што сакате – насликајте сè“, заклучува Миловојевиќ.

ИСТРАГАТА НА БИРН И ХААРЕЦ Ајнхорн моментално е недостапен за израелското обвинителство, а заедничката истрага на БИРН и „Хаарец“ потврдува дека тој моментално е во Белград.

Срулик Ајнхорн, израелски експерт за маркетинг, кој е под истрага во неговата земја, моментално престојува во Белград, каде што работел како советник на претседателот Александар Вучиќ. Истрагата на БИРН и израелскиот весник „Хаарец“ ги открива деталите за ПР кампањата што овој маркетинг експерт ја создаде за Вучиќ.

„Србија блеска преку својот претседател“, напиша Срулик Ајнхорн во својата колумна за „Џерусалим пост“ во декември 2023 година. Пофалната говорница не е изненадување, бидејќи Ајнхорн со години беше советник за пропаганда на Александар Вучиќ, пишува БИРН.

Овој поранешен диџеј, организатор на забави и маркетинг експерт, познат и како „миленик на хипстер сцената во Тел Авив“, целосно го промени својот имиџ кога почна да работи за партијата на израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху во 2019 година, учествувајќи во четири изборни победи, со честа употреба, како што тврдат неговите критичари, на „алтернативни факти и потпалливи лаги“.

Работата за Нетанјаху стана и извор на неговите бројни проблеми со судството.

Ајнхорн моментално е во центарот на скандал во Израел. Тој е под истрага за наводно протекување тајни воени документи на новинар од германскиот „Билд“, со цел да се намали јавниот притисок врз Нетанјаху поради убиството на шестмина израелски заложници од страна на Хамас во септември 2024 година. Тој беше официјално обвинет и за заплашување на сведоци во аферата од 2019 година во која Нетанјаху беше осомничен за поткуп.

Сепак, Ајнхорн во моментов е недостапен за израелското обвинителство, а заедничката истрага на БИРН и Хаарец потврдува дека тој во моментов е во Белград.

РАБОТА НА КАМПАЊАТА НА ВУЧИЌ За него, Белград не е само попатна станица, бидејќи точно пред една година ја основа консалтинг фирмата „Инсајт партнерс“ – на истата адреса како и седиштето на Институтот за политика и економија на Југоисточна Европа (ИПЕСЕ), каде што Ајнхорн е член на Советодавниот одбор.

Иако не е точно познато кога Ајнхорн почнал да работи за Вучиќ, истражувањата на БИРН и Хаарец покажуваат дека тој е присутен во Белград барем од изборната кампања во 2020 година. Една од првите снимени фотографии го прикажува контроверзниот израелски „спин-доктор“ на церемонија во седиштето на СНС, во друштво на високи партиски функционери.

Според планот на Ајнхорн, кампањата треба да го прикаже Вучиќ како државник со светски углед, посредник во меѓународни конфликти, а „Србија во ерата на Вучиќ како „растечка глобална сила која ги движи политичките и економските процеси низ целиот свет“.

Кампањата е насочена кон Западот – првенствено кон Американците и нивната Демократска партија – и беше планирано Вучиќ да биде гостин на популарни светски подкасти, како и да биде наратор на историска мини-серија за Србија. Исто така, требало да се ангажираат „светски познати писатели кои би пишувале за него со пофалби“, како и да се постават просрпски билборди во западните престолнини на кои би се фалела наводно брзорастечката српска економија и ИТ секторот.

 

Filed Under: Фељтон

СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ
БЛАГОЈ МИЦЕВСКИ (2): ИДЕНТИТЕТИ – БУДЕЊЕ И УМЕТНИЧКАТА СОРАБОТКА СО РИСИМА РИСИМКИН
СТУДЕНТИТЕ И ГО ОДЗЕДОА ВИДОВДЕН НА ВЛАСТА

Најново

  • СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
  • ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
  • ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ

Импресум

Издавач - Здружение за нови политики и слобода на медиуми "Јавност" - Скопје,

Партизански одреди 23/1/3 Скопје

globus@globusmagazin.com.mk

Барај

Сите права задржани© 2025 · ГЛОБУС · Log in

Developed by Unet