Примајќи ја наградата Џуно годинава, таа беше повеќе од почестена, но во исто време и беше оптоварена, бидејќи подготвуваше нов албум со многу поголем притисок од претходниот. Но, вели дури сега е сигурна дека допира до публиката
Белградскиот џез-фестивал понуди годинава повеќе од вообичаеното на публиката оваа година – наместо пет, траеше шест дена (од 22 до 27 октомври), со речиси 30 концерти и најразлични придружни програми, како и плетенка со џез содржини планирани за октомвриските џез-свечености. Покрај Фестивалската сала, Младинскиот центар во Белград, Фестивалот главно беше во салата Комбанк, поранешен Дом на синдикатите.
Големото финале на 35-тиот белградски џез-фестивал во салата Комбанк ја разбуди традицијата на џезот и големата историја на овој настан, а во салата на Американците во белградскиот младински центар, секако најголемо внимание привлече настапот на канадската пијанистка и пејачка Лајла Биали, со своето трио. Професионално активен уште од раните 2000-ти
Лајла најпрво работеше на канадската сцена, а потоа се пресели во Њујорк, каде што неколку години беше повеќе вклучена во проектите на другите музичари, како Крис Боти, Сузан Вега и Стинг, отколку што ја развива сопствената кариера. Но, нејзиниот втор албум „Трасинг лајт“ во 2010 година беше номиниран за наградата Џуно (еквивалент на Канада за Греми), а токму тогаш Бијали реши посериозно да го развие свој талент.
Минатата година, таа го издаде својот прв албум за германската куќа ACT, со што го одбележа нејзиниот последен напредок на европската сцена. Албумот, од друга страна, е извонредно примен во нејзината земја, со што и го донесе првиот Џуно овој пат за најдобар џез албум на годината. Дел од медиумите ја споредуваат со Дајана Крол, но ова се заснова само на фактот дека таа во исто време пее и свири пијано. Бијали сè уште е многу повеќе заинтересиран за помодерна музика,, вклучувајќи и песни од Дејвид Буви, Ренди Њумен и групата „Колдплеј“. На прашањето што да очекува белградската публика да настапи на џез-фестивалот на 26 октомври, Бијали најави динамичен сет на музика, со оригинални броеви од неодамнешните синглови во комбинација со само споменатите популарни поп-корици од Бови, Колдплеј, Џони Мичел, Нил Јанг и други…
Повеќето генерации џез музичари на кои припаѓам, го прифатија овој посебен пристап кон жанрот – почитување на традицијата и корените на џезот од една страна, и кршење на границите на нови територии, каде смело се комбинираат сите видови современи звуци “, рече Бијали за нашиот весник, пред да пристигне во Белград. „Лично, ми се допаѓаат различни стилови на музика, така што мојот пристап кон џезот вклучува класици, фанк, соул, етно музика и многу повеќе. Тоа е еклектичен микс, што претставува широк пектар на моите интереси како личност и како музичар “.
Како што вели таа, за неа беше голема чест што годинава ја доби Џуно награда, но во исто време и беше оптоварена, бидејќи подготвува нов албум со многу поголем притисок од претходните – очекувањата сега се многу поголеми. „Но, повеќе од сè, многу сум охрабрена, со оглед на фактот дека мојата музика стигна до публиката и оставила впечаток. Ви носи вистинско признание, како во кариерата, така и во животот како музичар “.
За неа, џезот продолжува да наоѓа прибежиште кај многу генерации и култури. „Секој заинтересиран за спонтаност на музички изрази што е предизвик и достапен, ќе ужива во џезот“, вели Лаила, цитирајќи ја разновидноста на сцената во која порасна и музички израсна со – Канаѓаните и Њујорк: „Њујорк несомнено ги привлекував сите најголеми имиња на џезот, и јас лично открив, бидејќи живеев подолго таму, луѓето беа бестрашни и со многу повеќе храброст да пристапат кон својата уметност. Една од нив има посебна чистота и страст што ги имаат уметниците таму, додека бараат уметнички израз и извонредност, нешто што уживав во текот на мојот престој што ме инспирираше особено.
Исто така, во Канада, можете да откриете некои многу храбри и креативни луѓе. Уметниците низ целата земја се толку среќни што можат да пристапат и до општинските, така и од провинциските и државните буџети за финансирање, овозможувајќи им да се посветат целосно на својата визија како творци и потоа да ги споделат со своите слушатели ширум светот. Всушност, оваа европска турнеја на којашто се наоѓам е овозможена со финансирање на канадските и Онтарио уметнички совети “.
Џез денес го наоѓа своето прибежиште и на големата сцена и во клубовите, а влијанието врз публиката е сè уште огромно: „За мене музиката зборува универзален јазик, тоа е прекрасен медиум што нè поврзува со другите човечки суштества и ни овозможува да споделуваме со еден момент, дури и кога доаѓаме од различни култури и кога позадините се различни. Голема предност е да се сподели ова искуство со српската публика за прв пат.“