Нобеловиот лауреат и коавтор отиде во индустријата на пијалоци
БЕН СИСАРИО
На крајот на 2015 година, Боб Дилан неочекувано име се појави во индустријата за алкохолни пијалаци. Барањето за регистрација на трејд марка под име „Криумчарење виски” е поднесена токму под име Боб Дилана
Меѓу оние кои тоа го забележале е Марк Бушал (52), долгогодишен обожувач и претприемач во индустријата за алкохолни пијалаци, чиј бурбонски бренд „Ангелска завист” прави обрт од 150 милиони долари годишно. Бушел рече дека ја минал неделата „опсесивно размислувајќи за концептот на виски на Дилан”.
Затоа, откако претставниците на Дилан внимателно го проверувале, Бушала разговарал со Дилан по телефон и предложил да работат заедно на портфолио со помали количиества на виски. Според него, имало само еден проблем: името „шверцувано”, иако целосно во согласност со стилот на Дилан, не беше сосема соодветно со пијалок од прва класа. Може ли гДилан, добитник на Нобеловата награда, да размисли за друго име?
„Беше малку страшно”, изјави Бушала а неговото барање.
Дали тоа функционира? Тој и Дилан ја претставија „Небесната врата”, колекција од три вискија – дили, бурбон и мешан виски. Тоа е билет на Дилан на познатиот алкохолен пијалак на пазарот.
Дилан не само што го лиценцира неговото име, туку е комплетен партнер во бизнисот наречен „Духовни духови”, за што Бушал добил 35 милиони долари од соинвеститорот.
„И двајцата сакавме да создадеме збирка на американски виски, секој на свој начин, да ја раскажеме приказната”, рече Дилан во изјавата. „Со децении бев на пат и имав можност да пробам некои од најдобрите виски што постојат. Ова е одлично виски”.
Маркетингот на алкохолни пијалаци на познати личности има тенденција да се потпира на нивниот наводен начин на живот. На пример, пијте текила „Kasamigos” од Џорџ Клуни, кој минатата година ја продаде на компанијата Diageo за милијарда долари, а дел од неговиот гламур ќе се прелее и на купувачите.
„Вопрашање е ѕвездениот прав”, рече Мајкл Стоун, претседател на агенцијата за лиценцирање на Beanstalk. „Луѓето само сакаат малку ѕвездена прашина од тој живот на познатите за себе”.
„Небесната врата” ја опфаќа пошироката идеја на Дилан, кој е делумно ренесансен човек и делумно ноќна птица. Дизајнот на логото е една од неговите скулптури со рурална иконографија – врани и колички – во силуета. Промотивните фотографии се осветлени во стилот на филмските класици. Дилан (76), облечен во смокинг, гледа некаде во далечина во темна просторија – празен ресторан со чаша во раката.
Како и неговите понови албуми, ова е портретот на Дилан како урбан но сепак жесток кантавтор – оној кој го завршува својот ден со бурбонска чаша.
„Дилан ги има овие квалитети кои добро се преплетуваат со виски”, вели Бушал „Тој е автентичен, тој е вистински Американец, прави работи како што сака”.
Дилан влезе на пазарот на виски во моментот кога бизнисот се шири. Поради интересот за класични коктели, продажбата на американски виски се зголеми за 52 отсто во текот на изминатите пет години и достигна 3,4 милијарди долари во 2017 година, според податоците на Советот за дестилирани пијалаци.
Оние кои внимателно слушаат знаат дека виски е со црвена нишка во музиката на Дилан со децении, од „Moonshiner” од 1960 до DДилановата „The Pale Moonlight” од 1970-тите , која е еден вид на „автопортрет”, кој детално го опишува и процесот на дестилација. („Земете бакарна калем, земете бакарен калем / наполнете го со нова направена пченка …”.)
Со цел да се зачува оригиналното име на Дилан за виски, компанијата ќе започне ограничена серија „Bootleg” секоја година. Првиот со 25-годишен стар виски ќе биде пуштен со години, чинејќи 300 долари шише. (Стандардната линија на “Небската врата” оди за 50 до 80 долари по шише.)