Глобус-Неделен весник

  • Македонија
  • Свет
  • Ревија
  • Архива
  • Контакт
  • Фељтон
  • Колумни

НЕОДОЛИВИ ИЛИ САМО ОТКАЧЕНИ: КАКО КУКЛИТЕ ЛАБУБУ ГО ОСВОИЈА СВЕТОТ

July 1, 2025 Filed Under: Ревија

Без разлика дали мислите дека се слатки, грди или само откачени, веројатно сте слушнале за плишаните кукли кои станаа глобална сензација – Свон

КУКЛИТЕ ЛАБУБУ Популарност која не може да се објасни

Родена како чудовиште, ова суштество слично на виленик од кинескиот производител на играчки Поп Март сега е вирален улов за купување.

И куклата не ѝ недостасува поддршка од познати личности: меѓу нејзините обожаватели се Ријана, Дуа Липа, Ким Кардашијан и Лиза од Блекпинк.

Обичните луѓе се исто толку опседнати, од Шангај до Лондон, долгите редици за купување на куклата се појавија во вестите, понекогаш претворајќи се во тепачки.

„Постои големо чувство на остварување кога ќе успеете да стигнете таму во толку жестока конкуренција“, вели страствена обожавателка на кукли Фиона Жанг.

Светската фасцинација со куклата Лабубу речиси ја зголеми заработката на Поп Март во изминатата година и, велат некои, дури и ја оживеа меката моќ на Кина, погодена од пандемијата и оптоварена од односите со Западот.

Па, како се појави? Што точно е Лабубу?

Тоа се прашања кои продолжуваат да ги прогонуваат многумина, па дури и оние кои го знаат одговорот ама не се сосема сигурни дека можат да го објаснат целото лудило.

Лабубу е и измислен лик и бренд. Самиот збор не значи ништо.

Тоа е името на лик во серијата играчки „Чудовишта“, која ја создал уметникот Касинг Лунг од Хонг Конг.

Винилните лица се прикачени на плишани тела и доаѓаат со препознатлив изглед – зашилени уши, големи очи и палава уста на која се гледаат точно девет заби. Љубопитниот и поделен интернет не може да одлучи дали се симпатични или бизарни.

Според официјалната веб-страница на продавачот, куклата Лабубу е „добродушна“ и секогаш сака да помогне, но „често случајно го постигнува токму спротивното“.

КОЛЕКЦИОНЕРКА Фиона Жанк е колекционерка на кукли чија страст помогна во ширење на популарноста на моделот

Куклите Лабубу се појавија во неколку серии „Чудовишта“, како што се „Big into Energy“, „Have a Seat“, „Exciting Macaron“ и „Fall in Wild“.

Брендот Лабубу има и други ликови од истиот универзум, кои инспирирале други популарни кукли, како што се племенскиот поглавар Зимомо, нејзиното момче Тикоко и нејзината пријателка Мококо.

За необучено око, некои од овие кукли е тешко да се разликуваат.

Познавачите ќе знаат, но славата на Лабубу сигурно се проширила и на други примероци од семејството, кои исто така почнале да се грабнуваат од полиците.

Кој ги продава куклите Лабубу?

„Поп Март“ со години продава таканаречени слепи кутии, каде што клиентите откриваат што купиле дури кога ќе го отворат пакувањето, пред да се поврзе со „Касинг Ланг“ за да ги добие правата за производство на „Лабубу“. Тоа беше во 2019 година, речиси една деценија откако претприемачот Ванг Нинг го отвори „Поп Март“ како продавница слична на продавница со попусти во Пекинг.

Како што слепи кутии стануваа успешни, „Поп Март“ ја лансираше првата серија во 2016 година, продавајќи кукли Моли – фигурини слични на деца создадени од уметникот од Хонг Конг, Кени Вонг.

Но, дури откако продажбата на куклите „Лабубу“ го зголеми „Поп Март“ во декември 2020 година, тој почна да продава акции на берзата во Хонг Конг. Вредноста на тие акции скокна за повеќе од 500 проценти минатата година. Самиот „Поп Март“ сега стана голем малопродажен синџир.

Одржува повеќе од 2.000 автомати за продажба, или „робо-продавници“, низ целиот свет.

И сега можете да купите кукли Лабубу во продавници, физички или виртуелни, во повеќе од 30 земји, од Америка до Велика Британија, Австралија и Сингапур, иако многу од нив неодамна ја прекинаа продажбата поради прекумерна побарувачка.

Продажбата надвор од континентална Кина сочинуваше речиси 40 проценти од вкупната заработка на компанијата во 2024 година.

Сепак, побарувачката не скокна преку ноќ. Всушност, беа потребни неколку години пред елфските чудовишта да станат глобално популарни.

Како куклата Лабубу стана светски феномен?

Пред светот да го открие Лабубу, нивната слава беше ограничена само на Кина.

Тие почнаа да стануваат хит откако земјата излезе од пандемијата кон крајот на 2022 година, според Ешли Дударенок, основач на истражувачката фирма ChoZan, фокусирана на Кина.

„По пандемијата, многу луѓе во Кина почувствуваа дека сакаат емоционално бегство… а Лабубу беше многу шармантен, но хаотичен лик“, вели таа.

„Таа беше совршено олицетворение на антиперфекционизмот“.

Кинескиот интернет, кој е огромен и конкурентен, произведува многу вирусни трендови кои не стануваат глобален феномен.

Но овој стана, а неговата популарност брзо се прошири во соседна Југоисточна Азија.

Фиона, која живее во Канада, вели дека првпат слушнала за Лабубу во 2023 година од своите пријатели на Филипините. Потоа почнала да ги купува. Таа вели дека ѝ се допаѓаат, но дека најголемата привлечност за неа е нивната зголемена популарност: „Колку станува попопуларна, толку повеќе ја сакам“.

„Мојот сопруг не разбира зошто јас, како некој во моите триесетти години, би била толку опседната со нешто вакво, како мистеријата каква боја ќе земам.“

Исто така, помага што играчката е прифатлива, додава таа.

Иако порастот на побарувачката ги зголеми цените на пазарот на кукли од втора рака, Фиона вели дека оригиналната цена, која се движеше од 15 до 45 евра за повеќето кукли, била „прифатлива“ за повеќето луѓе што ги познава.

„Толку би чинело украс за чанта денес, повеќето луѓе би можеле да си го дозволат“, вели таа.

Популарноста на куклата Лабабу скокна до стратосферата во 2024 година, кога тајландската K-pop суперѕвезда Лиса почна да објавува слики на Инстаграм од разни кукли Лабабу.

А потоа, оваа година, други светски познати луѓе почнаа да ги претвораат куклите во меѓународен феномен.

Во февруари, пејачката Ријана беше фотографирана со кукла Лабубу закачена на нејзината чанта Луј Витон.

Во април, инфлуенсерката Ким Кардашијан ја сподели својата колекција од 10 кукли Лабубу со своите следбеници на Инстаграм.

Во мај, поранешниот капитен на англиската фудбалска репрезентација, Дејвид Бајам, исто така објави на Инстаграм фотографија од куклата Лабубу, која ја доби како подарок од неговата ќерка.

Сега се чини дека оваа кукла е насекаде, редовно можете да ја видите не само преку интернет, туку и како ја носат како привезок пријатели, колеги или минувачи.

Што стои зад опсесијата со куклата Лабубу?

Едноставно кажано, не знаеме.

КРЕАТОР Касим Лунг е тој што се смета автор на овие кукли

Како и со повеќето вирални трендови, привлечноста на Лабубу е тешко да се објасни – резултат на мешавина од тајминг, вкус и случајност на интернетот.

Пекинг е секако задоволен од исходот. Државната новинска агенција Ксинхуа изјави дека Лабубу „ја демонстрира привлечноста на креативноста, квалитетот и културниот јазик на Кина што целиот свет може да го разбере“, додека им дава шанса на сите да ја видат „кул Кина“.

Ксинхуа има и други примери за тоа како „кинеската културна интелектуална сопственост станува глобален феномен“: видео играта Black Myth: Wukong и хит анимираниот филм Nedja.

Некои аналитичари изгледаат изненадени што кинеските компании – од производители на електрични автомобили до фирми за вештачка интелигенција и малопродажни синџири – се толку успешни и покрај западните нервози за амбициите на Пекинг.

„BYD, DeepSeek, сите тие компании имаат едно заедничко нешто, како и Labuba“, изјави за BBC News Крис Переира, основач и извршен директор на консултантската фирма iMpakt. „Тие се толку добри што никому не му е гајле дали се од Кина. Не можете да ги игнорирате.“

Во меѓувреме, Лабубу продолжува да добива милиони следбеници на социјалните медиуми кои ги гледаат новите сопственици како ги одвиткуваат своите вредни купувања.

Едно од најпопуларните видеа, објавено во декември, покажува љубопитен обезбедувач на американски аеродром како ја превртува неотворената кутија Swan на патникот за да види која кукла е внатре.

Тој елемент на изненадување е голем дел од привлечноста, вели Дезмонд Тан, долгогодишен колекционер, додека шета низ продавницата на „Поп Март“ во Сингапур, енергично тресејќи ги кутиите со затворени врати пред да одлучи која да ја купи.

Тоа е честа глетка во „Поп Март“.

КРИС ПЕРЕИРА Куклите помогнаа да се симне анимозитетот кон Кина после епидемијата со ковидот

Дезмонд собира „придружни“ ликови, специјални изданија од различните линии на играчки на „Поп Март“, вклучувајќи го и „Лабубу“.

Во просек, вели Дезмонд, тој наоѓа придружен лик во секоја десетта кутија што ја купува.

Тоа е добар процент на успех во погодувањето, тврди тој, во споредба со вообичаените шанси: еден од сто.

„Можноста да се пронајде лик-придружник само со тресење на кутијата, учење да се прави разлика“, сето тоа ми дава големо задоволство.

„Ако можам да ја добијам само со еден или два обида, многу сум среќен!“

 

Filed Under: Ревија

СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ
БЛАГОЈ МИЦЕВСКИ (2): ИДЕНТИТЕТИ – БУДЕЊЕ И УМЕТНИЧКАТА СОРАБОТКА СО РИСИМА РИСИМКИН
СТУДЕНТИТЕ И ГО ОДЗЕДОА ВИДОВДЕН НА ВЛАСТА

Најново

  • СДСМ НА МЕЃУНАРОДНА СЦЕНА ГИ БРАНИ НАЦИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ А ВЛАДАТА?
  • ОРДАНОСКИ: ВОЈНАТА ВО УКРАИНА ГОДИНАВА НЕМА ДА ЗАВРШИ, РУСИЈА НЕ Е ПРОБЛЕМ ЗА НАТО
  • ИСТОРИСКИ МОМЕНТ ЗА ДЕМОКРАТИТЕ ВО ЊУЈОРК: КОЈ Е ЗОХРАН МАМДАНИ

Импресум

Издавач - Здружение за нови политики и слобода на медиуми "Јавност" - Скопје,

Партизански одреди 23/1/3 Скопје

globus@globusmagazin.com.mk

Барај

Сите права задржани© 2025 · ГЛОБУС · Log in

Developed by Unet