Како вмроовци не реагираат на отставка на свој министер дурии кога се случува голема трагедија! Премиерот Груевски не ја ни постави отставката на седница на Влада иако заради никаквата контрола на пловилата на Охридско езера се удавија 15 бугарски туристи
На 5 септември 2009 година околу 10.45 часот во Охридското езеро се случи ајголема несреѓа во историјата на пловењето во таа акваторија. На 200 метри од кампот Елешец се преполови и потоа потона бродот Илинден. Длабочината на водата е меѓу 6 и 8 метри на тоа место. Бродот имал дозвола за користење до мај следната година ама за 43 патници а на него во мигот на несреѓата имало 73 лица. Прв на местото на несреѓата стигна министерот за одбрана Коњановски и најави истрага и казнув ање на поединци.
И две недели потоа – според извештај на редакцијата на Би-Би-Си од тоа време – во Македонија продолжувала истрагата која треба да ја прецизира причината за потонувањето на брод во Охридското езеро, при што во загинаа 15 туристи. главно од соседна Бугарија.
И покрај инсистирањето на бугарските владини претставници процесот да се забрза, засега тој е попречен од лошото време во областа па Илинден и понатаму останува зкотвен на дното на Охридското езеро.
По барање на хрватските експерти за внатрешна пловидба од специјалните нуркачки екипи претпладнево беше извршено уште едно снимање на бродот, но тоа било неуспешно поради слабата видливост и матната вода велат нуркачите..
Во меѓувреме бугарските власти бараат сите процедури да се забрзаат и да се обелодени вистината за трагичната несрека.
Наум Кајчев-конзул на Бугарија во Македонија изјави:
Капетанот на Капетанија Охрид, Љупчо Настевски кој бил повикан на информативен разговор во полиција по долгиот молк, телефонски за Алсат речкол оти истрагата продолжува и понатаму, но дека се прават максимални напори истата да заврши што побргу.
Според Настевски на работната група на увид и се повеке видео снимки кои ги направиле нуркачите но и материјали од моментот на самата несрека. 42 патници беа спасени, од кои четворица со сериозни повреди. Во Охрид, како што јави нашиот дописник, треба започне новиот дел од истрагата.
Македнските власти потоа изјавуваа дека причина за несреќата можеби е комбинација од технички проблеми на бродот и претовареност.
Би Би Си разговараше со Златан Клечкаровски поранешен капетан во Капетанијата во Охрид, инаку сеуште активен познавач на приликите во езерото и на бродовите кои крстарат по него.
И тој изјави дека причините за несреќата веќе биле познати, но додава дека мора да се почека конечната истрага за се’ да биде појасно.
„Очекуваме истаргата да ја даде правата вистина за несреката од што потонал бродот. Имаме точни индиции, но сепак да почекаме. Бродот не беше стар 87 години, туку бродот е реновиран во 1991 година”.
Туристите биле дел од поголема група од Бугарија, на пат за верско-туристичкот локалитет Свети Наум, на прегот на Охридското Езеро.
Инаку на капетанот на бродот 23- годишниот Сотир Филев Охридскиот суд му изрече мерка притвор од 30 дена. За сега тој е единствениот осомничен за несреќата.
Македонскиот министер за транспорт и врски, Миле Јанакиевски, веднаш по веста за несреќата на премиерот му понуди оставка, како што изјави – од морални причини.
Иако веќе ноќта по несреќата владиниот тим одржа седница, за оставката не е разговарано.
Но за пишаните и непишаните правила за однесувањето на министрите во вакви случаи Би Би Си разговараше со политичкиот аналитичар Иван Бимбиловски и тој вели дека во македонскиот устав не пишува што да се прави со понудените оставки.
„Нашиот устав го остава тоа прашање на дискреција на Претседателот на Владата. Сепак светската политичка пракса покажува дека ваквите оставки почесто се прифаќаат отколку што се одбиваат“.
Оставката на министерот Јанакиевски беше спомената и во изјавата на бугарскиот премиер Бојко Борисов, при пречекувањето на преживеаните во бродоломот..
Непосредно по несреќата портпаролот на владата во Скопје, Мартин Мартиновски, за БиБиСи изјави дека бродот „Илинден“ имал уредна документација за техничката исправност, но дека превезувал повеќе патници од пропишаното:
„Според првичните претпоставки се смета дека бродот бил претоварен. На него се наоѓале значително повеќе луѓе.“
Охридското Езеро е најпознатиот туристички центар во Македонија, каде што освен домашни туристи доаѓаат главно и гости од соседните земји, Бугарија, Грција, Србија, Косово и од неколку европски дестинации.
Прата пресуда беше изречена вов јуни 2011 година, безмалку по две години.
По една година затвор добија капетанот на бродот „Илинден“, Сотир Филески, и овластениот претставник на германски „Лојд“, Бранко Бајиќ, за бродската несреќа во која загинаа 15 бугарски туристи. Се покажа дека бродот бил регистриоран, што се вели, формално а него имало и доградби кои не смееле да се користат за превоз на луѓе. Толку жртво , малку казни, никој не беше одговорен од Капетанијата (!). Второбвинетиот беше суден во отсуство и негово испорачување не беше ни барано.
Премиерот очевидно не ја прифати отставката на својот министер! Тоа е премиер кој ја изгради онаа бела палата од каде секој ден по неколку пати бараат отставки…
На 5 септември 2009 година околу 10.45 часот во Охридското езеро се случи ајголема несреѓа во историјата на пловењето во таа акваторија. На 200 метри од кампот Елешец се преполови и потоа потона бродот Илинден. Длабочината на водата е меѓу 6 и 8 метри на тоа место. Бродот имал дозвола за користење до мај следната година ама за 43 патници а на него во мигот на несреѓата имало 73 лица. Прв на местото на несреѓата стигна министерот за одбрана Коњановски и најави истрага и казнув ање на поединци.
И две недели потоа – според извештај на редакцијата на Би-Би-Си од тоа време – во Македонија продолжувала истрагата која треба да ја прецизира причината за потонувањето на брод во Охридското езеро, при што во загинаа 15 туристи. главно од соседна Бугарија.
И покрај инсистирањето на бугарските владини претставници процесот да се забрза, засега тој е попречен од лошото време во областа па Илинден и понатаму останува зкотвен на дното на Охридското езеро.
По барање на хрватските експерти за внатрешна пловидба од специјалните нуркачки екипи претпладнево беше извршено уште едно снимање на бродот, но тоа било неуспешно поради слабата видливост и матната вода велат нуркачите..
Во меѓувреме бугарските власти бараат сите процедури да се забрзаат и да се обелодени вистината за трагичната несрека.
Наум Кајчев-конзул на Бугарија во Македонија изјави:
Капетанот на Капетанија Охрид, Љупчо Настевски кој бил повикан на информативен разговор во полиција по долгиот молк, телефонски за Алсат речкол оти истрагата продолжува и понатаму, но дека се прават максимални напори истата да заврши што побргу.
Според Настевски на работната група на увид и се повеке видео снимки кои ги направиле нуркачите но и материјали од моментот на самата несрека. 42 патници беа спасени, од кои четворица со сериозни повреди. Во Охрид, како што јави нашиот дописник, треба започне новиот дел од истрагата.
Македнските власти потоа изјавуваа дека причина за несреќата можеби е комбинација од технички проблеми на бродот и претовареност.
Би Би Си разговараше со Златан Клечкаровски поранешен капетан во Капетанијата во Охрид, инаку сеуште активен познавач на приликите во езерото и на бродовите кои крстарат по него.
И тој изјави дека причините за несреќата веќе биле познати, но додава дека мора да се почека конечната истрага за се’ да биде појасно.
„Очекуваме истаргата да ја даде правата вистина за несреката од што потонал бродот. Имаме точни индиции, но сепак да почекаме. Бродот не беше стар 87 години, туку бродот е реновиран во 1991 година”.
Туристите биле дел од поголема група од Бугарија, на пат за верско-туристичкот локалитет Свети Наум, на прегот на Охридското Езеро.
Инаку на капетанот на бродот 23- годишниот Сотир Филев Охридскиот суд му изрече мерка притвор од 30 дена. За сега тој е единствениот осомничен за несреќата.
Македонскиот министер за транспорт и врски, Миле Јанакиевски, веднаш по веста за несреќата на премиерот му понуди оставка, како што изјави – од морални причини.
Иако веќе ноќта по несреќата владиниот тим одржа седница, за оставката не е разговарано.
Но за пишаните и непишаните правила за однесувањето на министрите во вакви случаи Би Би Си разговараше со политичкиот аналитичар Иван Бимбиловски и тој вели дека во македонскиот устав не пишува што да се прави со понудените оставки.
„Нашиот устав го остава тоа прашање на дискреција на Претседателот на Владата. Сепак светската политичка пракса покажува дека ваквите оставки почесто се прифаќаат отколку што се одбиваат“.
Оставката на министерот Јанакиевски беше спомената и во изјавата на бугарскиот премиер Бојко Борисов, при пречекувањето на преживеаните во бродоломот..
Непосредно по несреќата портпаролот на владата во Скопје, Мартин Мартиновски, за БиБиСи изјави дека бродот „Илинден“ имал уредна документација за техничката исправност, но дека превезувал повеќе патници од пропишаното:
„Според првичните претпоставки се смета дека бродот бил претоварен. На него се наоѓале значително повеќе луѓе.“
Охридското Езеро е најпознатиот туристички центар во Македонија, каде што освен домашни туристи доаѓаат главно и гости од соседните земји, Бугарија, Грција, Србија, Косово и од неколку европски дестинации.
Прата пресуда беше изречена вов јуни 2011 година, безмалку по две години.
По една година затвор добија капетанот на бродот „Илинден“, Сотир Филески, и овластениот претставник на германски „Лојд“, Бранко Бајиќ, за бродската несреќа во која загинаа 15 бугарски туристи. Се покажа дека бродот бил регистриоран, што се вели, формално а него имало и доградби кои не смееле да се користат за превоз на луѓе. Толку жртво , малку казни, никој не беше одговорен од Капетанијата (!). Второбвинетиот беше суден во отсуство и негово испорачување не беше ни барано.
Премиерот очевидно не ја прифати отставката на својот министер! Тоа е премиер кој ја изгради онаа бела палата од каде секој ден по неколку пати бараат отставки…