Чо-Чо-Сан, Тоска, Мими: креаторот на овие шокантни женски слики од светот на операта може да биде само маж кој добро ги разбира жените. Токму таков беше Пучини, чиј љубовен живот беше низа афери и неверства

АНАСТАЗИЈА БУЦКО
Пучини беше автор на десет опери, но тие беа доволни да го направат светска ѕвезда. „Манон Леско“, „Боем“, „Тоска“, „Мадам Батерфлај“, „Девојката од златниот запад“, „Триптих“ и секако неговото последно и најголемо ремек дело „Турандот“ – сите постигнаа неверојатен успех во својата време.
Тие се хитови и денес – не само поради познатите арии како што се Несун Дорма од операта „Турандот“ или познатата Е lucevan le stele од Тоска. Годишно во светот се изведуваат повеќе од 2.000 нови продукции на опери на Пучини, што го става големиот Италијанец далеку пред неговите колеги Џоакино Росини и Ричард Вагнер. Само Џузепе Верди и Волфганг Амадеус Моцарт имаат поголемо сценско присуство, но тие напишале и повеќе опери.
„Барајќи ги причините за неговиот успех, ги наоѓам само во квалитетот на музиката – а не во лошиот вкус на јавноста, како што долго време тврдеа злите јазици“, музикологот од Келн Арнолд Јакобшаген, автор на биографија на Пучини – изјави композиторот за ДВ. Пучини постигна меѓународен успех уште во 1893 година со својата трета опера „Manon Lescaut“ и стана еден од најуспешните и најбогатите уметници на своето време.
ПЕРФЕКЦИОНИЗМОТ – УСЛОВ ЗА УСПЕХ Трите основни карактеристики на стилот на Пучини се исто така главни фактори за неговиот огромен успех. Прво и основно, тој е исклучителен перфекционист, техничката прецизност на неговите партитури сè уште им се восхитува на диригентите, пејачите и оркестарските играчи.
На второ место доаѓа неговата добра театарска смисла. „Заедно со Вилијам Шекспир, Џузепе Верди и Хенрик Ибзен, Пучини е најчесто изведуваниот автор на трагедии во светот“, вели Јакобшаген. Тој тесно соработуваше со неговите внимателно избрани либретисти и со неговиот издавач Џулио Рикорди, моторот на марката Пучини. Така, композиторот успеа да создаде нови возбудливи и трагични приказни засновани на класични оперски теми како што се љубовта, страдањето и смртта.
Трето, музиката на Пучини има единствена способност драматично и веднаш да ги плени слушателите. Како што пишува музикологот Џулијан Будин: „Ниту еден друг композитор не комуницира толку директно со својата публика како Пучини“.

ПОТОМОК НА ГОЛЕМАТА МУЗИЧКА ДИНАСТИЈА Џакомо Пучини е роден во 1858 година во Лука, каде што неговите предци биле истакнати личности во културниот живот на градот од 18 век. Неговиот прадедо бил органист и бенд-мајстор, а неговиот дедо и татко му биле музички директори на градот во следните сто години.
Идниот оперски гениј израснал меѓу музичари и бил назначен за органист на 14-годишна возраст. Благодарение на семејните контакти во музичкиот свет, тој го доби најдоброто образование и многу рано го најде својот пат во уметноста, што го одведе од црковната музика до операта.
така и до жените: драма сама по себе
Ранливи, но во исто време цврсти и решителни – такви се познатите хероини на Пучини: Чо-Чо-Сан, Тоска, Мими. Креатор на овие шокантни женски ликови може да биде само маж кој добро ги разбира жените.
„Пучини беше секако убав човек“, истакнува Арнолд Јакобшаген. Современата на композиторот Алма Малер-Верфел дури рече дека ретко видела поубава личност. Пучини беше Дон Џовани, еден вид англиски џентлмен со романтична крв, смета Алма, која знае за што зборува – таа самата беше извонредна убавица и најпознатата фатална жена на своето време.
Покрај тоа, Пучини беше страстен ловец и обожавател на технологијата – тој постојано купуваше нови автомобили, мотори и други технички иновации како што е систем за наводнување за неговата вила во Торе дел Лаго (на брегот на езерото Лаго)…
Оперскиот гениј водел интензивен и разновиден љубовен живот, без особено да ги земе предвид оние околу него. Тој се ожени со својата сакана Елвира, мајка на неговиот единствен син Антонио, дури по 20 години целибат и на инсистирање на неговото семејство. Безброј афери и неверства ја заматија врската и пред и по бракот.

Во еден момент, ранетата сопруга повеќе не можела да издржи и така била постигната трагична кулминација: исполнета со љубомора, Елвира поднела една од слугинките на прогон и ја поттикнала 23-годишната девојка да се самоубие. Елвира Пучини е осудена, но нејзиниот сопруг плаќа за нејзиното ослободување.
ПУЧИНИ КАКО ПРОРОК Личниот живот на Пучини можеби беше во холивудски стил, но неговото големо и важно наследство е неговата уметност. Доказ за тоа е и во неговата релевантност надвор од оперските сцени. Арнолд Џејкобшаген ја дефинира „Мадам Батерфлај“ како „протест против сексуалната експлоатација и колонијализмот“.
Тоска и особено „Турандот“ може да се гледаат и како апели против тиранијата и самоволието – затоа денес, во времето на Доналд Трамп и Владимир Путин, тие се поактуелни од кога било, вели биографот на Пучини. т.е. мајсторството на композиторот има и политичка димензија. И тоа е засекогаш.