Земјава нема забележителни инвестиции кај северниот сосед а влезот на големо на трговската фирма „Стокиомак“ е добар потег од оваа страна на границата

Според податоците за 2024 година, вкупната размена на стоки меѓу Србија и земјите од регионот изнесувала речиси 10 милијарди евра. Од тоа, извозот претставувал 6,4 милијарди евра, што претставува една петтина (21%) од вкупниот српски извоз. Овие податоци ја нагласуваат клучната стратешка улога на регионалниот пазар во српската економија.
Според анкетата на Балканскиот барометар спроведена во 2024 година во Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Црна Гора, Северна Македонија и Србија, 82% од испитаниците имале доверба во регионалната економска соработка. Резултатите покажуваат растечки консензус за трансформативниот потенцијал на заедничките напори во Западен Балкан и укажуваат на солидна основа за континуирана соработка. Довербата во тврдењето дека регионалната соработка може да придонесе за благосостојбата и безбедноста на луѓето од Западен Балкан е прилично униформна низ целиот регион.
Србија е најважниот надворешно-трговски партнер за Црна Гора, а Србија е најголемиот странски инвеститор во Црна Гора, со вкупни директни инвестиции од приближно 800 милиони евра. Една петтина од странските компании во Црна Гора доаѓаат од Србија. Повеќето инвестиции (над 51,4 милиони евра) отидоа во секторот за недвижности, додека инвестициите во компании и банки изнесуваа 25,3 милиони евра.
Србија е доминантен инвеститор, додека инвестициите од Црна Гора во Србија се практично занемарливи во рамките на странските директни инвестиции на Црна Гора. Поголемиот дел од инвестициите на Црногорците во Србија се поврзани со купување недвижности или семејни згради, што статистиката не го евидентира.
Во последните две години, Србија имаше годишен суфицит во трговијата со Северна Македонија од половина милијарда евра. Точната вредност на српските инвестиции во Северна Македонија не е јавно прецизно наведена, но според советничката Билјана Лепавцова од Стопанската комора на Северна Македонија, Србија е најголемиот регионален инвеститор во Северна Македонија, пред Албанија и Косово. Македонските инвестиции во Србија се видливи, но далеку помалку.
Босна и Херцеговина е еден од најважните партнери на Србија во однос на обемот на извоз. Србија има многу развиена соработка со Босна и Херцеговина, која веројатно ќе достигне три милијарди евра оваа година.
Трговијата со поранешните републики на СФРЈ има големо стратешко, економско и политичко значење за Србија. И покрај политичките тензии, поранешните југословенски републики се втор најважен пазар за Србија, по Европската Унија.
На почетокот на деведесеттите години, а пред распадот на втората Југославија, владата на Слободан Милошевиќ прогласи општ бојкот на словенечките стоки, како врвен патриотски чин. „Тие нема да ги купат нашите круши евтино, а потоа да ни продаваат сокови „Фруктал“ направени од истите тие круши“, ја објасни тезата за „словенечкиот економски колонијализам“, најавувајќи го колапсот на словенечката економија без српскиот пазар.
Во последните месеци доста се говори и пипшува за влезот на трговската фирма „Стокомак“, кај нас позната по ниските цени во понудата за купувачите
Стокомак имаод неодамна основано седиште за Србија лоцирано во Ниш, а купи и интернет домен за српскиот пазар, пишува Retail Serbia. Се планира да се отворат 40 маркети од различни формати во многу градови..
Компанијата Стокомак е основана во 1997 година и денес е една од најголемите трговски групи. Во Македонија има вкупно 73 објекти. На почетокот на октомври маркетот отвори помодерен објект во Куманово, кој се простира на повеќе од илјада квадратни метри и на клиентите им нуди широк асортиман од околу 1.600 прехранбени и непрехранбени производи.
Retail Serbia потсетува дека, освен Стокомак, српскиот пазар привлекува и други големи европски трговски синџири. Францускиот синџир „Карфур“ планира да влезе и на српскиот пазар преку својата подружница и партнер во Грција, кој веќе има основано компанија во Србија. За српскиот пазар е заинтересиран и италијанскиот трговец Eurospin , како и најголемиот полски синџир Zabka. Според сознанијата на порталот Retail Serbia, планира да влезе уште еден европски ланец, чии продавници би можеле да бидат отворени на крајот на оваа или на почетокот на следната година. Германскиот ланец Микс Маркт кон крајот на април влезе во Србија со три маркети.
По веста за отворањето на синџир на дисконтни маркети на Стокомак во Србија, неколку Срби го посетиле маркетот во Куманово со цел да ги споредат цените на производите со оние во Србија: оттаму велат дека пазарот е добро снабден со производи од локални производители, но таму има и српски производи. Но тие биле просто ѓокирани од ниските цени во понуидата и сметаат дека истата понуда во Србија нема да има реална конкуренција!