Нова шведска туристичка кампања тврди дека патувањето на север всушност може да ви го подобри здравјето. Можеби има повеќе вистина во оваа идеја отколку што би очекувале

„Докторе, би сакал да ми препишете Шведска.“ Звучи како шега, но тоа е премисата на новата рекламна кампања на Visit Sweden. Видеото започнува со жена во бел мантил која стои до градите во замрзнато езеро, зборувајќи со смирен авторитет на медицински експерт. „Дали знаевте дека Шведска е првата земја во светот каде што лекарите можат да препишат престој?“ прашува таа.
Додека камерата се движи напред, ги води гледачите низ речиси надреален список на активности за велнес: сауна, забава на полноќно сонце и пауза за кафе. Секоја од тие активности, тврди таа, има мерливи здравствени придобивки.
Во последниот кадар, брз глас од видеото ги наведува „можните несакани ефекти“, вклучувајќи „ненадејна љубов кон борови дрвја, зависност од чиста и вкусна вода од чешма и дезориентација при средба со функционален јавен превоз“.
СМИРЕНОСТ ВО НАЈАВАТА Сето тоа е паметно, иронично и зрачи со нордиски шарм. Сепак, зад хуморот се крие сериозна порака.
Иако е претставена како шега, привлечноста на кампањата открива подлабока вистина за современиот патник кој копнее по смиреност, поради што нордискиот модел толку многу резонира низ целиот свет.
Кампањата, наречена „Шведска по рецепт“, се базира на вистинско истражување за менталните и физичките придобивки од природата, одморот и едноставниот живот.
Во соработка со медицински експерти од Европа и САД, Visit Sweden идентификуваше осум „препорачани“ активности – од пливање во замрзнати езера и прошетки низ шуми, до собирање природни плодови, сауна и шведскиот ритуал на кафе и торта – фика.
Со други зборови, Шведска ги користи своите најголеми природни и културни предности за да промовира нешто што е сè поретко во современиот свет: способноста да се забави темпото на животот.
Нова шведска туристичка кампања тврди дека патувањето на север всушност може да го подобри вашето здравје. Можеби има повеќе вистина во оваа идеја отколку што би очекувале.
Кампањата „Посетете ја Шведска“ можеби звучи смешно, но е дел од глобално движење. Лекарите во некои земји, вклучувајќи ги Канада, Јапонија и Велика Британија, веќе препишуваат време поминато на отворено за да се намали стресот и да се подобри расположението. Шведска е првата земја што ја претвори таа идеја во маркетиншки слоган.

Постои логика зад смеата. Светската здравствена организација постојано ја нагласува врската помеѓу престојот во природа и благосостојбата. Студиите покажуваат дека редовниот контакт со зелени површини може да ги намали нивоата на хормони на стрес, да го намали крвниот притисок, да ја подобри когнитивната функција, па дури и да го зајакне имунолошкиот систем.
Кампањата „Шведска на рецепт“ се повикува на студии од Американското психолошко здружение, Европската агенција за животна средина и Меѓународното списание за истражување на животната средина и јавно здравје.
Во овој контекст, тврдењето на Шведска не звучи толку неверојатно. Ова е земја, вклучувајќи ја цела Скандинавија, богата со езера и острови, и едно од најсилните законски права на слободно движење во светот.
Правото на слободно движење им овозможува на сите да пешачат, да кампуваат и да собираат плодови од природата речиси насекаде во нордиските земји, под услов да ја почитуваат природата.
Додајте на тоа friluftsliv, нордиската филозофија за живот на отворено, и добивате начин на живот што ја интегрира благосостојбата во секојдневниот живот, а не го остава само за викенд во спа-центарот. Додека камерата се движи напред, таа ги води гледачите низ речиси надреален список на активности за благосостојба: сауна, забава на полноќно сонце и пауза за кафе. Секоја од тие активности, тврди таа, има мерливи здравствени придобивки.
Во последниот кадар, брз глас од видеото ги наведува „можните несакани ефекти“, вклучувајќи „ненадејна љубов кон боровите дрвја, зависност од чиста и вкусна вода од чешма и дезориентација при средба со функционален јавен превоз“.
Иако е претставена како шега, привлечноста на кампањата открива подлабока вистина за современиот патник кој копнее по смиреност, поради што нордискиот модел толку многу резонира низ целиот свет.
Кампањата, наречена „Шведска по рецепт“, се базира на вистинско истражување за менталните и физичките придобивки од природата, одморот и едноставниот живот.
Со други зборови, Шведска ги користи своите најголеми природни и културни предности за да промовира нешто што е сè поретко во современиот свет: способноста да се забави темпото на животот.
Неодамнешната кампања од Осло стана вирална со намалување на привлечноста на градот: „Можете да го прошетате за 30 минути“, се наведнува нараторот. „Дали е воопшто град?“. Шведската кампања „Не сме Швајцарија“ им се потсмеваше на туристите кои ги збунуваат двете земји.
Има и една друга вистина. .Прошетајте во паркот без слушалки. Планирајте неделно пливање или сауна. Дозволете си да ја доживеете сезонската светлина наместо да ѝ се спротивставувате. На тој начин можете да земете доза од шведскиот „лек“ дури и без патување.




