Како познатиот писател и интелектуалец го замисли светот ако би „претседавал”
Можам само да дадам полемичен одговор на она што би го направил ако би бил владетел на светот, бидејќи, не постои можност за тоа да се случи. Како што пораснав, почнав да го мразам човештвото, па ако имав апсолутна власт, ќе го оставев на патот кон самоуништувањето – ќе исчезнеше и би бил посреќен.
Луѓето како мене, ние сме интелектуалци – ја работиме нашата работа, пишуваме текстови, имаме начини да го кренеме гласот, да протестираме, но не можеме да го промениме светот. Сè што можеме да направиме е да ја поддржиме политиката на емпатијата. Канцеларот Ангела Меркел даде позитивен пример кога го охрабри германскиот народ да биде домаќин на сириските бегалци. Таа ја смени имиџот на Германците низ светот – никој никогаш нема да ги види како да се СС на Адолф Хитлер.Тоа е она што политичарот може да го стори.
Младите луѓе треба да научат да ги филтрираат и да ги преиспитуваат информациите што ги добиваат преку интернет, наместо да ги земат здраво за готово. Не е лесно. Ја користам Википедија и знам дека можам да ѝ верувам на 99 отсто од времето, но луѓето напишаа на мојата страница дека сум прва од тринаесет деца и дека се оженив со ќерката на мојот издавач. Ништо од ова не е вистина. Па дури и тоа може да биде предмет на манипулација. Еден од моите внуци е 15 години и вели дека многу негови пријатели веруваат во теории за заговор што ги читаат на Интернет. Не постои контрола на квалитетот – и ова е огромен проблем.
Секоја влада треба да се стреми да го подобри образованието. Пред Првата светска војна, само околу 20 проценти од луѓето во Италија имаа завршено основно училиште. Денес, проблемот на универзитетите е дека е ризично што ги намаливме барањата за запишување за повеќе луѓе да добијат пристап до високото образование, но квалитетот на тоа образование е истовремено намален. Ова се случи во Италија во последниве години и е вистинска трагедија. Сега првите три години на колеџот е премногу лесен – учениците не мора да читаат книги за повеќе од сто страници на сите. Оние кои се на власт треба да разберат дека е потребно да се соочат со предизвикот да пораснат. Кога учев, читав илјадници страници и немаше ништо за мене!
Младите луѓе треба да научат да ги филтрираат и да ги прашуваат информациите што ги добиваат преку интернет, наместо да ги земат здраво за готово. Не е лесно. Јас го користам на Википедија и знам дека можам да ја веруваат 99 проценти од времето, но луѓето се на моја страна имаат напишано дека јас бев првиот од тринаесет деца, и дека јас се оженил со ќерката на мојот издавач. Ништо од ова не е вистина. Па дури и тоа може да биде предмет на манипулација. Еден од моите внуци е 15 години и вели дека многу негови пријатели веруваат во теории за заговор што ги читаат на Интернет. Не постои контрола на квалитетот – и ова е огромен проблем.
Секоја влада треба да се стреми да го подобри образованието. Пред Првата светска војна, само околу 20 проценти од луѓето во Италија имаа завршено основно училиште. Денес, проблемот во универзитети – ризик дека ние се намали барањата за запишување, така што повеќе луѓе да се добие пристап до високото образование, но квалитетот на образованието во исто време се намали. Ова се случи во Италија во последниве години и е вистинска трагедија. Сега првите три години на колеџот е премногу лесен – учениците не мора да читаат книги за повеќе од сто страници на сите. Оние кои се на власт треба да разберат дека е потребно да се соочат со предизвикот да пораснат. Кога учев, читав илјадници страници и ништо не ми беше!
Учење на јазикот е единственото нешто што би го направил во училиште. Ако постои концептот на Европа, тогаш се заснова на општо познавање на јазикот. Во двете најголеми земји, Франција и Велика Британија, повеќето луѓе го зборуваат само нивниот мајчин јазик. Не толку одамна, во Англија луѓето зборуваа латински. Постои приказна за англиски генерал испратен во индиската провинција Синд во 19 век за време на немирите. За да се пошегува, тој испратил телеграма во Лондон, со зборот „pecavi”, што значи „промашив”. Прекрасната работа не беше дека тој можеше да се шегува на латински, туку дека неговите колеги во Лондон го разбраа. Мојот внук учи грчки две години. Тој можеби не го прочитал Хомер во оригиналот, но развил разбирање за грчката цивилизација. Ова е дел од она што се нарекува „enciklioza”, што значи „кружно образование”, а од овој збор и потекнува фразата „енциклопедија”.
Луѓето се религиозни животни. Кучињата не се религиозни. Вистината е дека тие лаат на Месечината, но тоа веројатно не е поради религијата. Луѓето имаат тенденција да бараат причини во ситуации во кои се наоѓаат. Има прекрасен фраза, му се припишува на Г. К. Честертон: „Кога луѓето ќе престанат да веруваат во Господ, тоа не значи дека веќе не веруваат во нешто, тоа значи да се верува во се’.” Владетелот на светот не може да ја елиминира религијата. Можеш да бидеш атеист или неверник, но мора да сфатиш дека на повеќето луѓе им е потребна религиозна убеденост.
Карл Маркс рече дека религијата е опиум за масите – дека ги држи луѓето во молк. Но, тоа може да биде и кокаин за масите. Тој има двојна функција – одговара на некои фундаментални прашања и понекогаш ги тера да се борат против неверниците. Тоа е карактеристика на човештвото на ист начин на кој луѓето се единствениот вид што може да се сака.
На крајот, да сум јас владетел на светот, јас ќе направам сите луѓе да ги читаат сите мои книги, за да станат паметни како мене и не би сакал да верувам дека на светот му треба владетел!