Болката на мајките што ги губат своите деца поради насилство е универзална – славната слика на Пикасо добива свои нови видувања, поттикната од насилствата во Газа

МЕЛИСА ВИДА
Малку слики ја симболизираат болката и апсурдноста на војната како „Герника“ на Пикасо, ремек-дело што го завршил во 1937 година. Сликата, висока 3,49 метри и широка 7,76 метри, го отелотворува насилството и хаосот во кои загинаа стотици илјади луѓе за време на Шпанската граѓанска војна (1936-1939). Герника е името на баскискиот град што беше бомбардиран од нацистичка Германија и фашистичка Италија во 1937 година.
Еден од највпечатливите елементи во надреалистичкото дело е мајката со мртво дете (madre con niño muerto) прикажана во долниот лев агол од рамката: мајка што плаче од агонија и болка додека го држи своето мртво бебе во рацете. Пикасо ќе наслика постскрипти за оваа фигура во своите подоцнежни дела.
По повеќе од 80 години по бомбардирањето на Герника, Палестина доживува широко распространети масакри од страна на израелските власти, влошени од неактивноста на странските сили, а децата не се поштедени. И тие се жртви на бомбардирање, насилство и гладот. Според Обединетите нации, повеќе од 50.000 палестински деца се убиени или повредени од почетокот на израелската војна во Газа во 2023 година. Многумина починаа во рацете на своите мајки.
Сада, осам шпанских уметника позивају на прекид рата у Гази, реинтерпретирајући Пикасову симболичну слику. Надају се да ће пробудити емоције у колективној свести Шпаније тако што ће директно повезати са њеном болном историјом.

Сега, осум шпански уметници повикуваат на крај на војната во Газа со реинтерпретација на иконската слика на Пикасо. Тие се надеваат дека ќе разбудат емоции во колективната свест на Шпанија со директно поврзување со нејзината болна историја.
Изложбата „Мадре дел Герника“ (Мајка на Герника) за прв пат беше прикажана пред музејот „Реина Софија“ во Мадрид во март 2025 година. Околу три месеци подоцна, на 14 јуни, „Парар ла Гера“ (Стоп на војната), шпанско антивоено движење кое обединува десетици организации, повторно изложи разни уметнички дела од големи размери на јавен плоштад. Овој пат, сепак, тие беа откриени пред шпанскиот парламент пред масовните демонстрации против геноцидот во Палестина што се одржуваа низ цела Шпанија.
Истакнати културни личности, како што е режисерот Педро Алмодовар, ги повикаа луѓето да демонстрираат против војната, додека илјадници излегоа на улиците на Шпанија. Претставник на „Стоп на војната“ рече за време на демонстрациите:
„По пропаѓањето на нестабилниот прекин на огнот на 18 март, насилството ескалираше. Се соочуваме со еден од најбруталните и најсмртоносните моменти од масакрот што израелската влада го спроведува веќе дваесет месеци против невини, невооружени и беспомошни цивили“.
(изложените дела видте ги на . https://sr.globalvoices.org/2025/